Vendegeim_hu_blogcikk_koronavirus

3 dolog az éttermek életében, ami a járványok után is velünk marad

Posted by

A koronavírus-járvány rengeteg változást hozott az éttermek, bárok és bisztrók életébe. Ezek közül a legtöbb amiatt volt szükséges, hogy a vállalkozások néhány centivel a mélyvíz felett tudják tartani a fejüket.

Némelyik azonban olyan hasznosnak bizonyult, hogy a pandémia lecsengése után is nagyon úgy tűnik, hogy velünk marad.

Most ezek közül a megoldások közül mutatunk néhányat, és megmutatjuk azt is, miért érdemes azután is időt és energiát szentelni rájuk, hogy az élet visszazökkent a korábban normálisnak tartott kerékvágásba. Vagyis a koronavírus kirobbanása előtti időkbe.

Egyszerű rendelés, gyors kiszállítás

A koronavírus egyik hozadékát az éttermi kiszállítás ugrásszerű fellendülése jelentette.

Egyik napról a másikra tűntek fel olyan vendéglők a neten, akik korábban csak helyben fogyasztásra kínáltak ételeket, a szigorú szabályoknak és bezárásoknak köszönhetően azonban lépniük kellett.

Éppen ezért legyen bármilyen ízlésünk vagy kövessünk bármilyen diétát, ma már szinte bárhonnan rendelhetünk magunknak ebédet, egyre gyorsabb és megbízhatóbb kiszállítással.

Arról már nem is beszélve, hogy az érintésmentes szállítási opciónak köszönhetően már a futárral sem kell találkoznunk. Néhány kattintással azonban bankkártyával is fizethetünk, és virtuálisan is hagyhatunk borravalót.

Az online ételrendelési megoldások tehát az elmúlt másfél évben sokat fejlődtek, és egyelőre úgy tűnik, ez a tendencia a járvány után is velünk marad.

Azok az éttermek pedig amelyek nem találhatók meg valamelyik népszerű appon vagy nem rendelkeznek saját rendelési felülettel, kissé olyan, mintha nem is léteznének. Illetve saját magukat hozzák egy kicsit nehezebb helyzetbe, mert ezeknek a házhozszállítással foglalkozó oldalaknak, óriási az elérésük.

Fokozott jelenlét a közösségi oldalakon a koronavírus után is

Az online kiszállítás mellett a pandémia idején az online marketing is felértékelődött.

Rengeteg szponzorált fotós és videós kontenttel találkozhattunk az Instagram hírfolyamunkban, a korábbinál is több Facebook hirdetést láthattunk, és az igazán élelmes vendéglátók még saját blogot is indítottak, ahol informatív és szórakoztató tartalmakkal igyekeznek felkelteni a gasztronómia iránt érdeklődő, éhes felhasználókat.

Nem véletlenül, hiszen a láthatóság a járvány idején fontosabb szerepet játszott a vendéglátásban, mint korábban bármikor. Sok, kisebb vállalkozásnak csak a közösség ereje segített abban, hogy túlélje a válságot, ehhez pedig szükség volt a megfelelő szintű online kommunikációra.

És úgy tűnik, a hazai éttermek és bárok kezdenek egyre inkább ráérezni az online közösségépítés és a közösségi marketing ízére, és egyre profibban csinálják a dolgot. Ezt a tendenciát ne veszítsük el a koronavírus után sem.

Éppen ezért, ha a jövőben reklámkampányban gondolkodunk, semmiképp sem szabad szó nélkül elmenni a közösségi marketing mellett, és érdemes az Instagram, a Facebook vagy újabban akár a TikTok jelenlétbe is pénzt, energiát és legfőképp kreativitást fektetni.

Szigorúbb elvárások a vendégek részéről

Az elmúlt másfél év szinte másról sem szólt, mint a megfelelő higiéniai szabályok betartásáról.

A rendszeres kézmosás, a fertőtlenítés és a maszkviselés mára a hétköznapjaink részévé váltak, így nem csoda, hogy jóval érzékenyebbek lettünk a tisztaságra, és kétszer meggondoljuk azt, hogy hol ebédeljünk vagy vacsorázzunk.

Vendegeim_hu_blogcikk_koronavirus
Sokan eddig is nagy figyelmet fordítottak a takarításra, de mostantól 2x jobban kell

Nagy valószínűséggel tehát mostantól csak azok az éttermek lehetnek igazán sikeresek, melyek nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ne csak a konyhában, de a vendégtérben is minden adott legyen a higiénikus étkezéshez.

Egyszóval a rendszeres takarítás és a kézfertőtlenítési lehetőség olyan sztenderd lett, amelyre minden vendéglőnek érdemes extrémen nagy hangsúlyt fektetnie és már csak azért is fontos odafigyelni erre, mert valószínűleg nem csak a vendégek igényei változtak, de a koronavírus utáni első ellenőrzések során is méginkább oda fognak figyelni a kifogástalan tisztaságra és higiéniára.

Mit hozhat még a jövő?

Habár az elmúlt 1-1,5 év rengeteg vállalkozás számára elképesztően nehéz volt, most a járványhelyzet lazulásával, ha csak részben is, de úgy tűnik, visszatértünk a normális kerékvágásba.

A változások egy része azonban valószínűleg velünk marad, hiszen annak ellenére, hogy a válsághelyzet szülte őket, a járványon túl is hasznosnak bizonyulnak mind a vendéglők, mind pedig a vendégek életében.

Ha odafigyelünk arra, hogy hatékonyan alkalmazkodjunk ezekhez az új megoldásokhoz, akkor egyrészt a vírus lecsengésével is hatékonyabban építhetjük saját üzletünket, másrészt pedig kevésbé ér minket váratlanul egy, a koronavírus-helyzet által előidézett, bezárásokkal és korlátozásokkal járó válság bekövetkezése.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük