Vendegeim_hu_blogcikk_digitalis_marketing

Digitális marketing az éttermed számára? Ezeket az eszközöket ne hagyd ki!

Posted by

Ahogy a vendéglátó szektorban egyre élesebbé válik a piaci verseny, úgy az étteremtulajdonosoknak egyre nehezebb felkelteniük a potenciális vendégek figyelmét. Ehhez elkerülhetetlenek lesznek a digitális marketing eszközök.

Sokan azonban továbbra sem élnek a modern kommunikációs csatornák által kínált lehetőségekkel, és ragaszkodnak a hagyományos marketingeszközökhöz, még annak ellenére is, hogy néhány egyszerű újítás segítségével több ezer új, potenciális ügyfélhez juthatna el vállalkozásuk üzenete.

Éppen ezért most összegyűjtöttük a digitális marketing azon alapvető eszközeit, melyek akár minimális idő- és energiabefektetés mellett is segíthetnek abban, hogy hatékonyan érhesd el célközönségedet, és akár hete vagy napok alatt felpörgethesd vendéglőd forgalmát!

Miért fontos a digitális marketing?

Napjainkban is sok étteremtulajdonos gondolja úgy, hogy „a jó bornak nem kell cégér”, azaz jó ételek és a gondosan összeállított menü önmagukért beszélnek.

Az elmúlt két év és főként a koronavírus-helyzet megmutatta azonban azt, hogy az online jelenlét és a jól felépített digitális marketing igenis minden vállalkozás esetében fontos, beleértve a vendéglőket is.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb felmérés szerint ma már az emberek 90%-a az interneten tájékozódik a lehetséges opciókat illetően azelőtt, hogy beülne valahová vacsorázni vagy ebédelni. Arról nem is beszélve, hogy szinten mindenki átolvassa a véleményeket, mielőtt asztalt foglalna.

Éppen ezért az online jelenlét rendkívül fontos. És az sem mindegy, milyen csatornákon, milyen módon jelenítjük meg vállalkozásunkat.

Saját weboldal: a digitális marketing elengedhetetlen alapfeltétele

Rengetegen gondolják, hogy a közösségi média és az online ételrendesre specializálódott platformok már kiváltották annak szükségességét, hogy egy étterem saját weboldallal rendelkezzen.

Ez azonban nem is állhatna távolabb a valóságtól.

Mint ahogy azt már fentebb is említettük, a legtöbb érdeklődő rákeres egy étteremre a neten azelőtt, hogy ételt rendelne vagy beülne elkölteni ebédjét vacsoráját.

A keresés során pedig a legjobb partnere nem más, mint a Google. A keresőmotor, mely rengeteg potenciált rejt magában egy vállalkozás számára, abban az esetben, ha megfelelően tudunk bánni vele.

Egy jól megtervezett és felépített weboldal, amelyet nemcsak igényes, de SEO szempontból is releváns tartalommal töltünk fel, segít abban, hogy a találati listák élére törjünk.

Ez pedig azt jelenti, hogy ha elég energiát fektetünk honlapunk üzemeltetésébe, mi határozhatjuk meg, hogy mi legyen a potenciális vendégek első benyomása éttermünket illetően.

Vendegeim_hu_blogcikk_digitalis_marketing
Az online vélemények kérése a digitális marketing egyik alapvetése. Kihagyhatatlanul fontos!

Ha ugyanis egy étterem weboldala a Google találati lista első helyén szerepel, az egyrészt megbízhatóságot sugároz, másrészt pedig segít abban, hogy jól irányzott, saját elképzeléseink alapján működő marketingkommunikációt folytassunk ügyfeleinkkel.

Közösségi média: élet a Facebookon túl

A közösségi médiában való jelenlét napjainkban rendkívül fontos, ráadásul rengeteg lehetőség kínálkozik a vállalkozások számára annak érdekében, hogy megmutassák magukat.

Sokan mégis egyetlen üzleti Facebook profilra koncentrálják tevékenységüket, ami már önmagában nem feltétlenül elég.

Egy étterem számára már-már vétek lenne például kihasználatlanul hagyni az Instagram vizualitása által kínált lehetőségeket, hiszen a platformon ma már fotók mellett rövid, kreatív videókat is megoszthatunk követőinkkel.

Ez pedig rendkívül fontos, hiszen az aktuális felmérések szerint az audiovizuális tartalmak népszerűbbek, mint valaha. 2020-ban például 96 százalékkal emelkedett a videós kontentfogyasztás aránya a korábbi évekhez képest.

Éppen ezért pedig olyan, új platformok használatába is érdemes időt és energiát fektetni, mint a TikTok, mely a videós tartalmakon keresztül egy teljesen új piac felé nyithatja meg a kaput a vállalkozások számára.

Ahhoz tehát, hogy a korábbinál jóval hatékonyabban szólíthasd meg célközönségedet, csak némi elkötelezettségre és kreativitásra lesz szükség.

Ne feledkezz meg a mérésről

A digitális marketing hatékonysága természetesen nemcsak attól függ, milyen csatornákat használsz.

Fontos, hogy a különböző platformokon folyamatosan monitorozd és mérd az elérési adatokat. Az eredményekből összeállított statisztika ugyanis kiválóan rávilágíthat arra, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem.

Ennek tükrében pedig a jövőben tudatosabban tervezhetsz, és a digitális marketing eszközeinek köszönhetően elindulhatsz egy olyan úton, mely egyrészt segít abban, hogy több vendéget szerezz, másrészt pedig nagyban hozzájárul a mindennapos szakmai fejlődésedhez, céged minőség terén történő felvirágoztatásához is.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük