Vendegeim_hu_blogcikk_weboldal

3+1 ötlet, amelynek minden étterem weboldalán szerepelnie kell

Posted by

Az elmúlt másfél évben a vendéglátó szakma meglehetősen sok változáson ment keresztül. A személyes vendégélmény mellett egyre fontosabbá vált a digitális jelenlét is. Ez azt jelenti, hogy egy hatékony weboldal ma már nem csak egyszerű lehetőség, hanem esszenciális része is a marketingnek.

De mitől is lesz egy éttermi weboldal igazán jó?

Most mutatunk néhány olyan alapvető dolgot, melynek minden esetben szerepelnie kell saját honlapunkon abban az esetben, ha szeretnénk igazán sikeres weboldalt építeni éttermünknek, mely a virtuális térben is képes becsalogatni a vendégeket.

Elérhetőség és nyitvatartás: a biztos alapok

Akadnak olyan alapvető információk, amelyeknek minden egyes éttermi weboldalon szerepelniük kell. Ezek közé tartoznak az elérhetőségek és a nyitvatartási idő, amelyeket érdemes miden esetben olyan központi helyen megjeleníteni, hogy az érdeklődők a honlapra kattintva azonnal láthassák őket.

Az egyszerű felhasználói élményen túlmenően a pontos kulcsinformációk felsorolása a kezdőlapon javíthatja a Google keresési eredményei között elért rangot is, tehát keresőoptimalizálás szempontjából is lényeges.

Fontos, hogy adatainknak a Google Cégem szolgáltatásban (Google My Business) is naprakésznek kell lenniük, hiszen gyakran a Google az első hely, ahol a potenciális ügyfelek találkoznak egy adott vállalkozással.

A tökéletes étlap

Sokan úgy gondolják, hogy ha éttermük nem foglalkozik kiszállítással, nem fontos, hogy különösen nagy energiát fektessenek a menü online megjelenítésébe, napra készen tartásába.

Pedig egy közelmúltbeli felmérés is azt igazolja, hogy a potenciális vendégek nem kevesebb, mint 93%-a nézi meg egy adott étterem étlapját online azelőtt, hogy beülne egy kellemes ebédre vagy vacsorára.

Éppen ezért fontos, hogy a menüd az online felületeken is mindig impozáns és napra kész legyen.

Érdemes kihasználni a virtuális felületek lehetőségeit, és a legjobb fogásokat mutatós fotókkal, akár rövid, vendégcsalogató videókkal is illusztrálni.

Vendegeim_hu_blogcikk_weboldal
Sokkal fontosabb az étlap megléte a honlapon, mint gondolnád

Optimalizált rendelés a weboldalon

Egy korábbi felmérés szerint a vendégek nagyjából 82%-a szeretne közvetlenül az adott étterem webhelyéről rendelni.

Akár saját futárokkal dolgozunk, akár harmadik féllel történő kiszállítást végzünk tehát, fontos, hogy honlapunkon ezeket a megoldásokat megfelelően optimalizáljuk, és lehetővé tegyük a látogatók számára, hogy gyorsan és egyszerűen megrendelhessék a kiválasztott ételt.

Érdemes a menüben különböző gombokkal jelezni azt, hogy mely szolgáltatókon keresztül elérhető a szállítás, így az online vásárló vendégek kiválaszthatják a számukra leginkább ideális, leggyorsabb és legkifizetődőbb lehetőséget.

Feliratkozás a hírlevélre a weboldalon

Sokan gondolják úgy, hogy az e-mail marketing a múlté, azonban ez hatalmas tévedés.

A hírlevél még napjainkban is az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, éppen ezért érdemes minden étteremnek időt és energiát szánnia egy ütős hírlevélkampány kidolgozására.

A legjobb hírlevél is keveset ér azonban feliratkozók nélkül, így saját weboldalunkon érdemes külön szekciót létrehozni a hírlevélre történő feliratkoztatás céljából, ahol kihangsúlyozhatjuk, hogy miért is érdemes megadniuk adataikat és igényelni a heti rendszerességgel érkező hírlevelet.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

2 hozzászólás

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük