Vendegeim_hu_blogcikk_vendegelegedettseg

3 tipp a vendégelégedettség javítására

Posted by

A járványhelyzet a vendéglátóipart különösen nehezen érintette és rengeteg tanulságot hagyott maga után. A bezárásokkal és korlátozásokkal sújtott éttermek számára jóval hosszabb ideig tart visszarázódni a normális kerékvágásba és egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetniük az emberek bizalmának visszanyerésére és a vendégelégedettség növelésére.

A válsághelyzet sokakkal megtanította, hogy a vendégek elégedettsége szinte mindennél fontosabb és mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy egy betérő ügyfél problémamentesen legyen kiszolgálva.

Most azzal kapcsolatban hoztunk pár hasznos tippet, hogyan javíthatod éttermi szolgáltatásaidat akár minimális energiabefektetéssel és hogyan járulhat ez hozzá a vásárlói elégedettség hatékony növeléséhez.

Teremts olyan hangulatot, amiben te is jól éreznéd magad

Elsőre talán közhelyesen hangzik, de egy étterem sikere nem más, mint az elégedett vendég. Ahhoz pedig, hogy valaki elégedett legyen szolgáltatásaiddal nem elég csak a jó minőségű alapanyagokra és a tökéletes odafigyeléssel összeállított étlapra koncentrálni.

Legalább ennyire fontos, hogyha valaki betér a vendéglődbe, ott jól érezze magát.

Vendegeim_hu_blogcikk_vendegelegedettseg
Minden kis apró elem fontos hatással lehet a vendégelégedettségre

A tökéletes hangulat megteremtéséhez nagyban hozzájárul a környezet. Fontos a tiszta, rendezett megjelenés, az éttermed tematikájához illeszkedő berendezés, a klíma és egyéb apróságok.

De a legfontosabb dolog talán a kedves, vendégközpontú kiszolgálás. Hiszen legyen egy étterem bármennyire jól berendezett, legyen bármilyen impozáns a menü, ha a kiszolgálás nem megfelelő, egész biztos, hogy nem fogjuk azt ismerőseinknek ajánlani.

A vendégelégedettség pedig sokszor pont az ilyen kis apróságok és részletek összességén is múlik. Az emberek imádják, hogyha odafigyelsz a nüanszokra és nem akarod elferdíteni előlük az igazságot.

Napjainkban pedig mások véleménye fontosabb, mint korábban valaha, hiszen a legtöbb vendég, azelőtt, hogy betérne valahová, elolvassa az adott vendéglőről alkotott véleményeket, értékeléseket az interneten.

Egy-két negatív tapasztalat pedig már elég is lehet ahhoz, hogy más helyet válaszon az ebédhez vagy a vacsorához. Így a kiszolgálás minősége az egyik legfontosabb dolog, amire mindenképp kiemelt figyelmet kell fordítanod. Ez az egyik legalapvetőbb eleme a kiemelt vendégelégedettségnek.

Egyre nagyobb jelentőséggel bír a biztonság

A pandémia megtanította az embereket arra, hogy a hétköznapi higiénia kiemelten fontos. Éppen ezért egy vendéglőbe betérve egyre többen figyelnek oda arra, hogy az általuk választott hely ne csak tiszta és rendezett legyen, de apróbb gesztusokkal is odafigyeljen a látogatók egészségére.

Ilyen például a kézfertőtlenítés lehetőségének biztosítása, mely az elmúlt hónapokban szinte minden étteremben alapvető követelmény lett.

És bár az ajtóban elhelyezett kézfertőtlenítő állomások a vírus lecsendesedésével sok helyről eltűntek, ezeket akár az asztalokra kihelyezett, antibakteriális törlőkendőkkel is pótolhatod.

A biztonságos környezet megteremtésében sokat jelent továbbá az érintésmentes fizetési lehetőségek biztosítása, melyben a legnagyobb segítséget a POS rendszer modernizálása, eszközparkunk frissítése, naprakészen tartása jelenti.

Ne csak azokra gondolj vendégelégedettség kapcsán, akik beülnek

Míg a házhozszállítás korábban főként a gyorséttermekre volt jellemző, addig mára már a nagy, neves vendéglátóhelyek számára sem degradáló.

Bizonyos felmérések szerint például a fogyasztók 68% -a nagyobb valószínűséggel rendel otthonra ételt, mint a járvány előtt, 53%-uk pedig elengedhetetlennek tartja azt, hogy valahol kiszállítási lehetőség is legyen.

A tökéletes fogyasztói élmény érdekében pedig az ő elégedettségükre is gondolnod kell. Éppen ezért fontos, hogy ne csak egyszerűen házhoz szállíts, hanem jól is szállíts házhoz.

Az étel érkezzen mindig időben, a minősége legyen lehetőség szerint kifogástalan, az esetleges kellemetlenségekért cserébe pedig mindig kínálj fel valami ellenszolgáltatást vagy apró ajándékot.

A tökéletes kiszállítói szolgáltatás érdekében ma már nem feltétlenül kell saját futárokat alkalmaznod és saját rendelési rendszert üzemeltetned, hiszen a házhozszállítást egy harmadik félnek is könnyen kiszervezheted. Ahogy feljebb is már írtuk, az ilyen apróságokon is múlhat a vendégelégedettség mértéke.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz vendégelégedettségről szóló blogcikkünkkel

(vagy csak simán leírnád a véleményed), akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

2 hozzászólás

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük