Vendegeim_hu_blogcikk_online_marketing_tippek

3 tuti tipp, mely segít feldobni vendéglőd online marketingjét

Posted by

Napjainkban a különböző virtuális platformokon való megjelenés fontosabb szerepet tölt be az éttermek életében, mint korábban valaha. Sok helyről hallottad már, de hogy az online marketing a pontos gyakorlatban hogyan is néz ki, arra hoztunk néhány példát és ötletet.

Nem véletlenül, hiszen a koronavírus-járvány a piaci szereplők nagy részét online felületekre kényszerítette, ami azt jelenti, hogy a potenciális vevők egyre nagyobb netes kínálatból választhatnak, ha ételrendelésre kerül a sor.

Ez a hatalmas felhozatal pedig arra kényszeríti a vendéglőtulajdonosokat, hogy egyre kreatívabb megoldásokkal próbálják meg megnyerni a célközönség figyelmét.

Néhány egyszerű Facebook hirdetés már nem elég ahhoz, hogy kitűnjünk a tömegből. Éppen ezért most hoztunk néhány fantáziadús ötletet, melyek neked is segíthetnek abban, hogy a nehéz időkben is megtarthasd lojális vendégeidet és több új, éhes kuncsaftot szerezhess!

Támaszkodj az erősségeidre

Minden étteremnek megvan a maga jellegzetessége, ami képes jól behatárolni a célközönségét. Ilyen lehet például, ha kifejezetten egy adott nemzet vagy régió konyhájára specializálódott, de ilyen lehet akár az is, hogyha különleges alapanyagokat használ.

Kiváló kampányt építhetsz például egy olasz vagy egy ázsiai étteremre, hiszen amellett, hogy finom ételeket kínálsz, rengeteg érdekességet mutathatsz be velük kapcsolatban.

A különböző nemzetek és kultúrák konyhája rengeteg olyan témát szolgáltat, melyekről blogolhatsz vagy épp érdekes videókat készíthetsz, ezeket a tartalmakat pedig megoszthatod követőiddel saját weboldaladon vagy közösségi felületeiden. Az online marketing éppen azért tud hatékony lenni, mert közelebb hozza az embereket a vállalkozásodhoz.

De ilyen lehet akár a vegán vagy a gluténmentes konyha, sőt, a hazai ízekben is rengeteg izgalmas lehetőség rejlik.

Hidd el, az ilyen jellegű tartalmak sokkal több érdeklődőt fognak vonzani, mintha az adott platformokat csak az étlapod és aktuális akcióid megosztására használod. Hiszen az emberek imádnak időt szánni a számukra érdekes és hasznos kontentre.

Vendegeim_hu_blogcikk_online_marketing_tippek
Adj többet követőidnek, mint az étlap posztolgatása

Ha pedig ügyesen csinálod a dolgot, biztos lehetsz abban, hogy egy cikk elolvasása vagy videó megtekintése után megéheznek, és azonnal rákattintanak a virtuális étlapodra!

Tedd személyessé az élménnyé az online marketinget

Az emberek általában imádják azokat a vállalkozásokat, melyek nem csak a márkáról, hanem a márka mögött álló emberekről is szólnak. Minél jobban ismernek téged, annál közvetlenebbnek érzik a kapcsolatot, és annál nagyobb bizalommal fognak tőled rendelni.

Nagyon jó ötlet lehet például a szakácsok bemutatása, ugyanis hiszed vagy sem, a legtöbben szívesebben fogyasztanak olyan ételt, amelyről tudják, hogy ki készítette. De külön tartalmat szentelhetsz akár a branded és a mögötte álló csapat, a közös küldetés megismertetésére is.

Erre alkalmas lehet a weboldaladon egy külön szekció, de akár egy közösségi oldaladra posztolt videó is tökéletes megoldás lehet arra, hogy a jelenlegi és jövőbeli vendégeid megismerjék vállalkozásod emberi arcát. Ezek az apró kis trükkök mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az online marketinged egyre hatékonyabb legyen.

Gondolkodj úgy, mintha te lennél a vendég!

Annak érdekében, hogy éttermed vagy kávézód online jelenléte sikeres legyen, meg kell tanulnod a legfontosabb dolgot. Ez nem más, mint hogy tudj a vendég fejével gondolkodni.

Gondold át, téged fogyasztóként milyen jellegű tartalmak tudnak megfogni! Mi az, amire gondolkodás nélkül rákattintanál? Mi az, ami képes lekötni legalább néhány percre az érdeklődésed? Milyen hangnemben szeretnéd, ha egy vállalkozás kommunikálna veled?

Gondolj az érdekes blogbejegyzésekre, a látványos fotókra vagy a néhány perces, oktató jellegű videós tartalmakra. Gondolj arra, hogy kedvenc éttermed vagy épp egy általad példaképnek tartott séf hogyan szólítja meg célközönségét.

És gondold át, melyek azok a megoldások, amik a te vendéglőd arculatához a leginkább passzolnak. Ezeken felül pedig azt is javasoljuk, hogy kérd ki egy specialista online marketing kivitelező véleményét, hogy szerinte mivel lehetne még élménytelibbé tenni éttermed online jelenlétét.

Ha ez megvan, már nincs más dolgod, mint a vendégeid és követőid ízlésére szabnod és marketingstratégiád szerves részeként felhasználnod őket!


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük