Az online rendelés mára mindennapos dologgá vált az éttermek életében.
A világhálón való jelenlét így legalább annyira fontos lett, mint egy jól megtervezett, nyomtatott étlap.
Sőt, talán még fontosabb is, hiszen az online rendelésre alkalmas felületek rengeteg olyan vendéget képesek bevonzani, akik nem biztos, hogy egy klasszikus vendéglőbe betértek volna ebédelni vagy vacsorázni.
De mi lehet a legjobb módja annak, hogy meg is tartsd ezeket a vendégeket, és az első rendelés után lojális, visszatérő kuncsaftokat varázsolj belőlük. Már az elején elárulunk egy titkot: a finom étel csak az első lépés, önmagában azonban még nem elég!
Ebben a cikkben éppen ezért hoztunk pár tippet azzal kapcsolatban, hogyan növelheted visszatérő vendégeid számát, akár az online rendelési felületeken keresztül is.
Tedd élménnyé az online rendelést
Az emberek többsége az online rendelés folyamatára úgy tekint, mint szükséges időpazarlásra annak érdekében, hogy hozzájusson a jól megérdemelt vacsorájához vagy ebédjéhez.
Egy rendelés leadása előtt felugró ablak tökéletes megoldás lehet annak érdekében, hogy egy 20 százalékos kedvezménnyel meghozza a vásárló kedvét ahhoz, hogy nagyobb adagot rendeljen, esetleg a menüje mellé egy második adagot is kérjen.
De ilyen ösztönző dolog lehet egy gyors, online játékkal nyerhető ingyen üdítő is, vagy egy hetente változó ételre vonatkozó leárazás is.
A lényeg, hogy olyan élményt kínálj a felhasználóknak, ami miatt úgy érzik, hogy akkor is érdemes felnézni az online rendelési felületedre, amikor annyira talán nem is éhesek, vagy nem tudják, mit is ennének szívesen.
Az ilyen dolgok ugyanis könnyedén felkelthetik az érdeklődésüket a bizonyos ételek vagy ételkombinációk, menük iránt.
Tedd átláthatóvá az online rendelési folyamatot
Talán tudja, milyen érzés az, amikor a várva várt pizzával a futár már 10-15 perce késik.
Ilyenkor szívesen rágnánk le körmünket izgalmunkban (vagy már éhségünkben), és ha végül befut az étel, egészen biztos, hogy megfogadjuk, hogy legközelebb máshonnan rendelünk.
Még akkor is, ha egyébként nem lenne panaszunk arra, amit kapunk.
Pedig a legtöbb ilyen esetben nem az étterem, vagy nem a futár tehet a késésről. Sajnos a nagyvárosi forgalom sokszor megakadályozhatja azt, hogy az étel percre pontosan az ajtó előtt legyen, a magyarázkodás azonban sajnos mit sem ér.
Az éhes ügyfelet csak az tudja meggyőzni, amit a saját szemével lát.
Ha valami probléma adódna és nagy lenne a késés, lehetőleg értesítsük és kompenzáljuk az ügyfelet.
Ilyen módon biztosak lehetünk abban, hogy abban az esetben is tőlünk fognak rendelni, ha egy kicsivel drágábbak vagyunk a konkurenciánál, hiszen az éhség nem játék, és mindenki tudja, hogy a pontosság megfizethetetlen.
Ne kérj több adatot, mint ami szükséges
Napjaink egyik legfontosabb kérdése az adatvédelem, ami a kiberbiztonsággal kapcsolatos híreket ismerve egyáltalán nem meglepő.
Éppen ezért az emberek többsége nem szívesen szolgáltat ki magáról túl sok információt, különösen abban az esetben, ha ez szükségtelen.
Ne erőltesd rájuk például, hogy feliratkozzanak a hírleveledre, hiszen lehetséges, hogy valaki a kuponok és kedvezmények ellenére sem szeretné, ha kéretlen levelek landoljanak a postaládájában!
Főzhetsz ugyanis bármilyen finomakat, ha a marketinget bosszantó az emberek számára, biztos lehetsz abban, hogy nem Te leszel az, akinél az ebédjüket vagy vacsorájukat megrendelik majd.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇