Napjainkban a technológia rohamos ütemben fejlődik. Így könnyen meglehet, hogy ami még pár éve úttörő megoldásnak számított, mára már unalmassá, vagy egyenesen elavulttá vált.
Különösen igaz ez egy weboldal esetében, hiszen a webdesign-trendek rendkívül gyorsan változnak, velük együtt pedig a felhasználói igények folyamatosan alakulnak.
Éppen ezért, most megmutatjuk az 4 leginkább árulkodó jelét annak, ha egy éttermi weboldal elavulttá vált, melyekre mindenképp érdemes odafigyelned abban az esetben, ha nem szeretnél lemaradni a versenyben a konkurensek mögött!
A magas visszafordulási arány sok mindent elárul
A webhely visszafordulási aránya fontos mutató. Ez mutatja meg azon látogatók százalékos arányát, akik egy oldal megtekintése után elhagyják az adott honlapot.
Ennek több oka lehet, például a bonyolult navigáció, a lassú betöltés, vagy épp az, hogy éttermed honlapja elavult külsővel rendelkezik.
Éppen ezért az első jele annak, hogy a weboldalad újratervezést igényel, a túlzottan magas visszafordulási arány. És hogy mi számít magasnak?
Ha pedig ez a ráta 50-70 százalék körüli, akkor már egyértelmű, hogy homokszem került a gépezetbe
A magára hagyott weboldal nem jó névjegy
A jó weboldal tartalma mindig naprakész.
Minél ritkábban frissül egy vállalkozás honlapja, a látogatók annál kevésbé fognak megbízni benne.
Egyrészt azért, mert ha nem frissíted egy weboldal tartalmát, a látogatók könnyen hihetik azt, hogy az adott üzlet már nem is működik.
Éppen ezért, ha webhelyed évek óta nem frissült, itt az ideje, hogy feldobd valamivel. Gondold újra a bemutatkozó szöveged, frissítsd a kapcsolati adatokat, vagy indíts egy menő blogot, amit legalább havonta kétszer frissítesz egy érdekes, látogatócsalogató bejegyzéssel!
A jó weboldal minden eszközön ugyanúgy elérhető
Míg korábban csak számítógépen használtuk a netet, addig mára teljesen természetessé vált, hogy az emberek okoseszközökről, például mobilról vagy tabletről látogatnak meg egy weboldalt.
Sok étterem azonban továbbra sem ruházott be abba, hogy honlapját reszponzívvá alakítsa, és a tartalom megtekintése, valamint a rendelések leadása akár mobilról is megoldható legyen.
Pedig abban az esetben, ha ezt nem léped meg, rengeteg potenciális vendéget veszíthetsz.
Ha ugyanis vendéglőd honlapja nem igazodik a különböző készülékek képernyőméreteihez, az képes rettenetesen lerontani a felhasználói élményt.
Sőt, sok esetben előfordulhat az is, hogy teljesen használhatatlanná teszi az oldalt. Éppen ezért a reszponzivitás az első olyan dolgok közt kell, hogy legyen, melyeket egy fejlesztés során fontolóra veszel.
Nem jönnek a rendelések? Akkor bizony baj van!
Egy étterem sikere leginkább a betérő vendégek és a megrendelők számában mérhető.
Abban az esetben azonban, ha a pozitív visszajelzések ellenére is kevés megrendelésed érkezik, valami egész biztosan nem klappol, és érdemes átgondolnod azt, hogy mi lehet ennek az oka.
Sok esetben a nem megfelelően működő, vagy épp csak elavult külsejű weboldal is hozzájárulhat ehhez.
Hiszen előfordulhat az, hogy a potenciális vásárlók nem tudják megfelelően leadni a rendelésüket, vagy az, hogy a honlap megjelenése egyszerűen elriasztja őket.
Manapság a legtöbb étterem persze nem a saját weboldalán fogadja a rendeléseket, hanem kifejezetten erre a célra szolgáló platformokon.
Azonban a saját honlap az a felület, ami rengeteg vásárlót irányít át a rendelések kezelésével és a kiszállítással foglalkozó felületekre is.
Így, ha az általad használt szolgáltatón keresztül is kevés megrendelés érkezik, akkor nagy valószínűséggel a honlapod is ludas lehet, és itt az ideje annak, hogy modernebbé, látványosabbá és vonzóbbá tedd a látogatók számára.
Egy olyan hellyé, ahol szinte ellenálhatatlannak tartják a rendelést!
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇