Az elmúlt években a chatbotok népszerűsége szinte ugrásszerűen megnövekedett. Egyre több vállalkozás alkalmazza ezt a megoldást arra, hogy pénzt és időt takarítson meg az ügyfélszolgálatos feladatok ellátásán, és új szintre emelje az online marketingjét.
És egyre inkább úgy tűnik, hogy a módszer hatékony.
De hogyan használhatja ki egy étterem a chatbotokban rejlő lehetőségeket és miért érdemes neked is közelebbről megismerkedned a mesterséges intelligencia eme egyre népszerűbb és hétköznapibbnak számító formájával? Most megmutatjuk!
Egyre népszerűbbek a digitális megoldások
Az elmúlt egy évben a legtöbb étterem ráébredt arra, mennyire fontos haladni a korral és az egyszerű weboldalak helyett (vagy sokkal inkább mellett) kihasználni a modern technológia lehetőségeit.
Népszerűvé váltak a kifejezetten ételrendelésre tervezett applikációk, melyeken keresztül az éhes kuncsaftok bármikor, bárhonnan megrendelhetik kedvenc fogásaikat. De a külsős cég általi kiszállításra épülő alkalmazások is hasonlóan nagy sikert arattak tavaly óta.
Nem csoda, hiszen étteremtulajdonosként mindenki igyekszik lépést tartani a korral, és a lehető legtöbb platformon jelen lenni. Nem meglepő tehát, hogy egyre nagyobb érdeklődés övezi az olyan modern technológiák alkalmazását is, mint az AI-alapú éttermi csevegőrobotok, melyek rengeteg módon segíthetik az ügyfeleket.
Milyen feladatok ellátására alkalmas egy éttermi chatbot?
Sok étteremtulajdonos egyszerűen csak legyint a chatbot-őrület láttán, mondván, ő úgysem tudná mire használni a technológiát. Az igazság azonban az, hogy egy egyszerű beszélgetőrobot rengeteg ügyfélszolgálattal vagy online marketinggel kapcsolatos feladatra hasznosítható.
Egy jó chatbot segíthet többek közt a 24 órás ügyfélszolgálat fenntartásában, hiszen az előre programozott kérdéseknek és válaszoknak köszönhetően könnyedén el tudja igazítani a kuncsaftokat a rendelésekkel, a menüvel vagy egyéb, fontos tudnivalókkal kapcsolatos kérdésekben.
Egyszerűvé, mégis interaktívvá és életszerűvé teszi a kommunikációt, ami egyszerre segít a felhasználói élmény és az elégedettség növelésében is.
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy képesek magas szinten személyre szabottá tenni az ügyfélélményt. Bizonyos chatbotok ugyanis olyan adatok ismeretében, mint a látogatók tartózkodási helye, képesek jól perszonalizált ajánlatokkal rendelésre csábítani az étterem weboldalát böngészőket.
Ezáltal az egyszerű látogatókból jóval nagyobb eséllyel lehetnek egyszeri vagy akár visszatérő vendégek is.
A chatbot mindezekre anélkül is képes, hogy külön embert kellene alkalmaznunk üzemeltetésére, vagy épp a személyzet valamelyik tagjának kellene az ügyfélszolgálati teendők ellátásával bajlódnia.
Az étterem és a vendégek számára is jó megoldás
Összességében elmondhatjuk azt, hogy az éttermi chatbotok alkalmazása mind a vendéglőtulajdonosok, mind pedig a kuncsaftok szempontjából előnyökkel jár.
Előbbi esetben segíti a gyorsabb és hatékonyabb munkavégzést, ráadásul úgy, hogy arra állandó emberi és/vagy anyagi erőforrást kellene szentelnünk. Másrészt pedig egy chatbot az interaktivitás lehetőségével segít az étterem és a vendégek közti bizalmasabb kapcsolat és lojalitás kiépítésében.
Ezen felül a vendégek számára gyors és egyszerű megoldást jelent a tájékozódásra. Alkalmas arra, hogy lebontsa a lehetséges akadályokat az egyszerű látogatóból vendéggé válásában azáltal, hogy gyors hozzáférést biztosít a szükséges információkhoz.
Egy chatbot megkönnyítheti az ételek kiválasztását, a rendelés folyamatát és segíthet többek közt abban is, hogy megtudjuk, egy adott helyen milyen allergéneket tartalmazhatnak a menü bizonyos elemei.
Egyszóval a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen, nem véletlen tehát, hogy egyre több vendéglő oldalán találkozhatunk különböző funkciójú, hasznos chatbotokkal.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇
Üdvözlet! Ez egy hozzászólás.
A hozzászólások moderálásához, szerkesztéséhez és törléséhez látogassunk el a honlapunk vezérlőpultjának
Hozzászólások menüpontjához.
A hozzászólok avatarját a Gravatar biztosítja.