Az elmúlt hónapok szinte minden vendéglátóst nehéz helyzet elé állítottak. A lezárásoknak és szigorú szabályoknak köszönhetően sok étterem vesztette el vendégei nagy részét és került olyan helyzetbe, amikor már előre látható közelségbe került az, hogy végleg le kell húzni a rolót. Fontos, hogy az éttermed akkor megmaradjon a köztudatban, hogyha éppen nincs nyitva az ajtó.
Éppen ezért most hoztunk néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan tarthatod a köztudatban éttermed a korona-válság idején a leghatékonyabban!
Használd a közösségi média erejét
Talpon maradni nem egyszerű, hiszen amíg tartank a korlátozások, addig nem számíthatunk a napos délelőttökön betévedő vendégekre, sem pedig a hatalmas asztalfoglalásokra, családi összejövetelek vagy céges csapatépítők esetén.
Kizárólag az elviteles rendelések és a házhozszállítás jelentenek megoldást a problémára. Ezek az alternatívák pedig csak akkor működik igazán, ha megtaláljuk és kihasználjuk azokat a csatornákat, melyen megfelelően kommunikálhatjuk őket az éhes fogyasztók felé.
A különböző közösségi platformok rengeteg potenciált rejtenek magukban. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy vendéglő aktív Facebook vagy Instagram profil nélkül létezzen, hiszen ez az ügyfelekkel való kommunikáció egyik leghatékonyabb eszköze.
Ne hagyd, hogy megfeledkezzenek rólad
Módosult az étlapod vagy változtak a kiszállítással kapcsolatos tudnivalók? Ne feledkezz meg arról, hogy megoszd a Facebook oldaladon! Új étel került a menüre vagy épp akciósan rendelhető a vendégek egyik potenciális kedvence? Lőj róla egy dekoratív fotót, és már mehet is az Instára!
Napi egy poszt segít abban, hogy a potenciális vendégek akkor se feledkezzenek meg éttermed létezésérőlről, ha épp nem térhetnek be hozzád és te legyél az első, aki eszükbe jut, ha épp éhesek és ebédet vagy vacsorát szeretnének rendelni.
Ha szeretnél biztosra menni az elérésekkel, akkor egy adott bejegyzést akár néhány ezer forintért is kiemelhetsz pár napra, ami garantálja azt, hogy ne csak a legaktívabb követőidhez, hanem célközönséged egy sokkal nagyobb rétegéhez jusson el az üzenet!
Ne csak az önreklám legyen a cél az éttermed kapcsán
Az, hogy az emberek hetente látnak tőled néhány posztot, melyekben rendelésre bíztatod őket, önmagában még nem feltétlenül elég a sikerhez. Sőt, sokak számára a rendszeres önpromóció kifejezetten zavaró lehet, és könnyen megeshet az is, hogy ennek hatására leiratkoznak oldalad követéséről.
Éppen ezért érdemes hetente 1-2 alkalommal néhány érdekes cikket, videót vagy képet is megosztanod, melyek képesek akár azok figyelmét is felkelteni, akik korábban még sosem rendeltek tőled. Az ilyen jellegű, szórakoztató vagy edukatív tartalmak hatására könnyen válhat belőlük követő, aki idővel kíváncsiságból rendel majd az étlapodról.
Ha pedig szerencséd van, akkor személyében nem mást, mint egy újabb lojális vendéget tisztelhetsz, aki alig várja majd, hogy amint az éttermek újra nyitnak, kipróbálja azt, milyen élmény vendéglőd teraszán elfogyasztani az ebédet vagy a vacsorát!
Légy jelen a népszerű applikációkban
Fontos tudnod, hogy a legtöbb vásárló nem a telefonos megoldást és nem is az éttermek saját honlapját használja, ha ételt szeretne rendelni. Erre a célra ugyanis megvannak a népszerű netes applikációk, melyeken pillanatok alatt, akár mobilunkról is leadhatjuk rendelésünket kedvenc vendéglőnk felé.
Abban az esetben persze, ha megtalálható ezen applikációk valamelyikében.
Ami azt jelenti, hogy az ilyen jellegű appok segíthetnek átvészelni a korlátozások nehéz és végtelennek tűnő időszakát.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇