Az elmúlt időszakban az online marketing igencsak felértékelődött a kis- és középvállalkozások életében. Nincs ez másképp az éttermek esetében sem, hiszen a koronavírus-járvány szinte minden vendéglőt megviselt.
Éppen ezért most mutatunk néhány olyan eszközt, melyek egy hatékony kampány felépítése során szinte már nélkülözhetetlenek és használatuk abban is segít, hogy hatékony legyen a vírus okozta válságból történő kilábalás.
Aktív jelenlét a közösségi médiában
Volt idő, amikor még más volt a helyzet, azonban manapság szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy egy vállalkozás ne rendelkezzen legalább egy aktív Facebook oldallal vagy Instagram profillal.
A közösségépítés lehetősége az egyik legjobb dolog, ami az online marketinggel az elmúlt két évtizedben történt, éppen ezért érdemes a lehető legkreatívabb módon kihasználnod a benne rejlő lehetőségeket és amelyik felületen csak lehet, aktívan jelen lenned vállalkozásoddal.
Jól pozícionált online hirdetések
Ugye veled is előfordult már, hogy úgy találtál rá egy azóta kedvenceddé vált termékre vagy szolgáltatásra, hogy az egyszerűen szembe jött veled a Facebook hírfolyamban vagy az Instagram történetek közt?
Ebből is láthatod azt, hogy mennyire nagy erővel bírnak a jól megtervezett, hatékonyan pozícionált online hirdetések, ha hatékony marketingkampány felépítéséről van szó.
Éttermednek ma már szinte bármelyik közösségi felületen hozhatsz létre reklámot, és a Google hirdetések segítségével akár weboldalak millióin is megjelenhetsz.
Az új, online hirdetési lehetőségek sokkal hatékonyabbak, mint a 10-15 évvel ezelőtti, portálok fejlécében megjelenő reklámok vagy a televízióban drágán vásárolt szpotok, hiszen nem csak könnyedén és olcsón létrehozhatók, de célközönségüket is hatékonyan határozhatod meg.
Annak érdekében pedig, hogy hirdetéseid igazán működőképesek legyenek, olyan eszközöket is használhatsz, melyek segítenek a teljesítmény folyamatos monitorozásában, mérésében.
Erre ma már szerencsére mind a Facebook, mind pedig a Google hirdetéskezelő rendszere alkalmas és az általuk begyűjthető statisztikai adatok rengeteget segíthetnek a reklámok hatékony személyre szabásában és targetálásában is.
Az e-mail továbbra is hódít
Sokan gondolják úgy, hogy az e-mail marketing már a múlté, hiszen senki sem akar feliratkozni hírlevelekre és senki nem nyitja meg az elektronikus postaládájába érkező reklámokat. Ez azonban az egyik legnagyobb tévedés, melyen egy jó online stratégia tervezése megcsúszhat.
Az e-mail marketing ugyanis köszöni szépen, jól van. Olyannyira, hogy az elmúlt egy évben a levelek megnyitási arányát tekintve, jobban teljesített, mint valaha.
Abban az esetben persze, ha a gyenge spam üzeneteknél valami többet is fel tudsz mutatni. Ahhoz ugyanis, hogy célközönséged időt szánjon elektronikus üzeneteidnek, valami értéket kell nekik nyújtanod cserébe. Ez az érték szinte bármi lehet.
Akár egy akciós kupon vagy néhány hasznos, érdekes információ is.
A lényeg, hogy csak akkor küldj e-mailt, ha mondanivalód és célod is van vele, máskülönben valóban nem lesz hatékony. Egy jól megírt éttermi hírlevél azonban egész biztos, hogy rengeteg kattintást és sok új látogatót is hozhat számodra.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇