Vendegeim_hu_blogcikk_husegprogram

Így emeld magasabb szintre az éttermi hűségprogramod

Posted by

A közösségépítés és kapcsolattartás mindig is kulcsfontosságú szerepet játszott a kis, helyi éttermek életében. A törzsvendégek megszerzése és megtartása, a lojalitás kiépítése ugyanis az egyik legjobb módját jelenti az üzleti növekedésnek. És ezeket az emberi kapcsolatokat mind-mind fent tudod tartani egy profi hűségprogram üzemeltetésével

És mi más lehetne az egyik legjobb módja a jó tulajdonos-vendég kapcsolat kiépítésének, mint a rendszeres vásárlók megjutalmazása és visszatérésre való ösztönzése?

Egy éttermi hűségprogram kidolgozása alapvetően nem nehéz feladat, azonban az elmúlt hónapokban egyre szorosabbá vált a verseny a vendéglők között, így a hatékonyság érdekében néhány dolgot érdemes lehet újragondolni.

Éppen ezért ebben a cikkben hoztunk néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan fejlesztheted tovább úgy hűségprogramjaidat, hogy ne csak a meglévő törzsvendégeid térjenek vissza hozzád szívesen, de új, lojális kuncsaftokat is szerezhess!

Lépj digitális platformra a hűségprogramoddal

Manapság a legtöbben már nem szeretnek felesleges törzsvásárlói kártyákat és kuponokat hordani magukkal, hiszen ezekkel csak a baj van. Foglalják a helyet a zsebünkben és könnyen el is veszítheti őket az ember.

Manapság már sokkal egyszerűbb és hatékonyabb megoldást jelentenek az olyan, okostelefonnal kezelhető alternatívák, mint a QR-kódok vagy az applikációk, esetleg egy letölthető kupon vásárlásnál történő felmutatása. Arról nem is beszélve, hogy akár chatbotot is építhetsz és tarthatsz fent a hűségprogramodra.

Nem véletlenül, hiszen manapság mindenki zsebében ott lapul egy telefon, így a vásárlók többsége szívesebben csatlakozik egy online kezelhető hűségprogramhoz.

Ami pedig a legjobb az egészben, hogy egy regisztrációhoz kötött megoldással olyan adatokhoz is hozzájuthatsz, mint például az e-mail cím, ami (a regisztráló vendégek beleegyezése mellett) egy saját hírlevél lista kiépítéséhez is nagyon jól tud jönni!

Koncentrálj a legegyszerűbb megoldásokra, de légy kreatív

Senki sem szereti, ha némi kedvezményért cserébe egy túlbonyolított programban kell részt vennie. Ha túl sok adatot kell megadnia a regisztráció során, ha túl sokat kell vásárolniuk a minimális kedvezményekhez vagy épp fizetés során komplikált érvényesíteni egy adott kupont.

Éppen ezért fontos, hogy mindig a lehető legegyszerűbb megoldásra fókuszálj a saját hűségprogramod kidolgozása során.

Egy egyszerű program is lehet kreatív, és nem feltétlenül csak a nagy mennyiségű rendelésekre kínálhatsz kedvezményeket. A kreativitás és a játékosság pedig fontos, hiszen izgalmassá teszi a vásárlók számára azt, hogy nálad étkezzenek.

Egy adott étel párosítása egy bizonyos üdítőitallal, egy párosan rendelt menü vagy épp az éttermed véleményezése a Google rendszerében mind-mind olyan lehetőségek, amelyek kiváló alkalmat kínálnak arra, hogy kuponokat kínálj értük cserébe a vásárlóknak.

Vendegeim_hu_blogcikk_husegprogram
Építs ki egy saját hűségprogram rendszert és a vásárlóidat magadhoz láncolhatod

Ezzel pedig meggyőzd őket, hogy érdemes nálad ebédelni vagy vacsorázni, esetleg csak beugrani akkor, ha rájuk tör az éhség és harapnának valamit.

Hirdesd a lehető legtöbb csatornán a hűségprogramodat

Habár a rendszeresen nálad vásárló törzsvendégek bevonása a hűségprogramokba remek kezdés lehet, érdemes az általad kínált kedvezményeket és különleges ajánlatokat a lehető legtöbb csatornán hirdetni.

Minél több helyen jelensz meg ugyanis, annál nagyobb eséllyel jut el a célközönséghez az üzenet és annál nagyobb az esélyed arra, hogy új, visszatérő kuncsaftokat szerezhess.

Manapság a közösségi média különböző platformjai és a Google is kiváló lehetőségeket kínálnak a célzott hirdetések megjelenítésére, ami pedig a legjobb az egészben, hogy a legtöbb ilyen megoldásért nem megjelenítés, hanem teljesítményalapon kell fizetned.

Az egyik legfontosabb feladatod, hogy regisztrálj vagy regisztráltass éttermed Google MY Business (magyarul: Cégem) fiókot. Ezt egy mobilos applikáción keresztül is megteheted. De egyébként az esetek nagy százalékában ez már készen is van, „csak” át kell venned az irányítást a profil felett.

Ezzel többet tettél, mint a konkurenseid 70%-a. Ugyanis fogalmad sincs, hogy mennyien ezt az ingyenes és teljesen alapvető lépést nem lépik meg.

Ezáltal mindig tisztában lehetsz azzal, melyik csatornán keresztül sikerült elérned a legtöbb embert, és melyik az a platform, ahol a jövőben is érdemes reklámokkal erősíteni a jelenlétedet.

Nem szabad megfeledkezni továbbá a hagyományos marketingmódszerekről sem, hiszen a hírlevél továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz a reklámra, néhány szórólap pedig azok körében is csodát tehet, akik kevésbé böngészik az internetet napi szinten, vagy épp egyáltalán nincsenek jelen az online közösségi felületeken.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük