Sokan úgy gondolják, hogy ahogyan a „jó bornak nem kell cégér”, úgy a jó étteremnek sem kell reklám, hiszen a minőségi étel önmagáért beszél. Tehát nem hagyhatjuk ki azt a ziccert, hogy ne végezzünk márkaépítési feladatokat is.
Napjainkban azonban nemcsak egyszerűen vendéglőkből, de jó vendéglőkből is hatalmas a túlkínálat, ami azt jelenti, hogy ki kell emelkedni a tömegből.
Éppen ezért most mutatunk néhány ötletet azzal kapcsolatban, hogyan építhetsz olyan márkát éttermed köré, melyre egész biztos, hogy minden vendéged és a szakma is emlékezni fog!
Mindennek az alapja a tökéletes logó
A márkaépítés legfontosabb alappillérét a tökéletes logó jelenti. Ez a márkád lelke, az a szimbólum, amelyre egy teljes brand, egy egész birodalom is épület.
Annak érdekében, hogy kitűnj a tömegből, mutatós és egyedi, vendéglőd személyiségét a lehető legjobban tükröző logót kell választanod.
A vizuális tervezés terén az elmúlt években egyre inkább a letisztult dizájn és a minimalizmus hódít.
Éppen ezért saját márkád logóját is érdemes ennek tükrében újragondolnod és a tervezés során bonyolult grafikák mellett sokkal inkább a geometriai formák és a tipográfia megfelelő használatára, valamint a tökéletes színkombinációkra fektetni a hangsúlyt.
Koncentrálj az erősségeidre a márkaépítés során
Vendéglőd minél különlegesebb dolgokat kínál, az emberekben annál hamarabb ébred fel a kíváncsiság. Így fontos, hogy marketinget megtervezése során különös hangsúlyt fektess az általad feltálalt különleges ételekre, italokra, egyéb specialitásokra.
Mondd el, hogy miért érdemes nálad ebédelni, miért vagy jobb választás, mint egy sokkal olcsóbb gyorsétterem, alig két sarokkal odébb.
Ha például kizárólag bio alapanyagokat használsz vagy lokális gazdaságból vásárolnod az alapanyagokat húsételeidhez, ezeket a ziccereket semmiképp sem szabad kihagynod és érdemes valamilyen szinten márkaépítési stratégiád részévé tenni őket.
Használd ki a rendelkezésre álló csatornákat
Sok vendéglő ragadt meg a XX. században és használ kizárólag offline marketingcsatornákat, jobb esetben üzemeltet egy kevésbé karbantartott weboldalt vagy egyszerű Facebook oldalt is.
Manapság pedig rengeteg lehetőség lenne a megjelenésre és egy étterem híre olyan helyekre is könnyen eljuthatna, ahová a szórólapok és egyéb, hagyományos megoldások már nem feltétlenül érnek el.
Ilyen például az influencer marketing, amelynek segítségével rengeteg ember ismerhet meg egy vendéglőt.
A legismertebb véleményvezérek Instagram vagy YouTube profiljait ugyanis rengetegen követik, tartalmaikat pedig rendszeresen fogyasztják, így egy-egy fotón vagy videóban történő megjelenés aranyat érhet.
Ha nem szeretnél túlzottan sok pénzt fektetni az influencer marketingbe, te magad is felturbózhatod az elérésed, ha a lehető legtöbb közösségi platformon aktívan jelen vagy, rendszeresen tartod a kapcsolatot követőiddel, vendégeiddel és tartalmaid megosztása során rengeteg releváns hashtaget használsz.
A közösségi média és a technológia folyamatos fejlődése egyébként is olyan dolog, amelyre érdemes fokozott figyelmet fordítani, hiszen az elkövetkező években egészen biztos, hogy a Facebookhoz és az Instagramhoz hasonló felületek határozzák meg a márkaépítés alapjait.
Egy minőségi, interaktív webhely alapjában véve fontos, azonban a legnépszerűbb szociális platformokon való jelenlét legalább ennyire, hiszen ezeken a felületeken a kommunikáció és az ügyfélkapcsolatok ápolása már jóval hatékonyabban működik, ami márkaépítési szempontból rendkívül sokat jelent.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇