Vendegeim_hu_blogcikk_uj_etterem

5 tuti tipp egy most induló, új étterem marketingjéhez

Posted by

Piacra lépni sosem egyszerű feladat, pláne abban az esetben nem, ha ez a piac már telített. Így van ez a vendéglátásban is, ahol egy új étterem nagyon nehezen tud érvényesülni a megfelelő marketing nélkül.

Éppen ezért most hoztunk neked 5 olyan tippet, amelyek segítenek abban, hogy frissen nyitott vendéglődet megismertesd az emberekkel, és gyorsan, mégis hatékonyan lojális vendégeket szerezhess!

Lépj digitális platformokra

Manapság kritikus jelentőséggel bír, hogy egy új étterem szép, jól működő, mobilbarát webhellyel rendelkezzen, amelyen keresztül a vendégek megtekinthetik a menüt és akár rendeléseiket is leadhatják vagy asztalt foglalhatnak maguknak.

Egy hasznos weboldal az ételek bemutatása mellett lehetővé teszi azt is, hogy közelebb hozd vállalkozásod az emberekhez, ami nagy szerepet játszik a bizalomépítésben.

A saját honlap mellett természetesen nem szabad megfeledkezned a közösségi médiában való jelenlétről sem, ami egyrészt lehetőséget nyújt az azonnali, közvetlen kommunikációra, másrészt pedig a reklám és a márkaismertség növelése terén is rendkívül hatékony eszköz.

Ne riadj vissza a felhasználói tartalomtól

Az elmúlt évek nagy slágerének számít a user generated content, azaz a felhasználói tartalom.

Egy étterem esetében az ilyen jellegű kontent aranyat ér, és rengeteg új vendéget inspirálhat arra, hogy betérjen hozzád elkölteni egy kellemes ebédet vagy vacsorát.

Azokat, akik nálad vásároltak, inspiráld arra, hogy osszák meg élményeiket a nyilvánossággal és főleg azzal az élménnyel, hogy egy új étteremben vacsoráztak.

Fotózzák le ebédjüket és tageljék be az Instagramon vendéglődet, vagy egyszerűen csak írjanak néhány szót a Google MyBusiness profilod értékeléséhez.

Vendegeim_hu_blogcikk_uj_etterem
A Google Cégem fiók aktiválása elemi fontosságú

Meglátod, minél többen mutatják meg azt, hogy nálad jártak, éttermednek annál hamarabb híre megy az emberek közt, és annál több új vendéget szerezhetsz!

Készíts hírlevelet

Sokan gondolják úgy, hogy a hírlevél, mint marketingeszköz a múlté. Ez azonban a lehető legnagyobb tévedés.

A hírlevél erősebb, mint valaha, és egy jól célzott hírlevél segítségével olyan eléréseket generálhatsz, melyekről egy fizetett hirdetés esetében csak álmodni tudnál.

Ennek érdekében fontos, hogy hírleveleid mindig képviseljenek valamilyen értéket, és kínáljanak valamit idejükért cserébe azok számára, akik megnyitják őket.

A hírlevél-marketing tökéletes eszköz lehet például a különböző akciók és kedvezmények népszerűsítésére, ami egy kezdő vállalkozás esetében nagyot lendíthet a forgalmon, és sok olyan ügyfelet vonzhat be, akikből később igazi lojális, visszatérő vendég válhat.

Légy a közösség mozgatórugója új étteremként

Egy vendéglő alapvetően közösségi hely, ahol barátainkkal, ismerőseinkkel, kollégáinkkal, és természetesen megannyi ismeretlennel étkezünk együtt. A közösségi jelleg erősítésével olyan, családias hangulatot alakíthatsz ki, melybe szívesen térnek vissza az emberek.

Ezáltal rengeteg törzsvendégre tehetsz szert, akik, ha éhesek, már csak az otthonos hangulat miatt is nálad fognak ebédelni vagy vacsorázni.

Ennek érdekében rengeteg dolgot tehetsz. Olyan eseményeket is szervezhetsz akár, melyek segítenek abban, hogy a közösségi összetartás erősödjön.

Szervezhetsz például különleges fesztivált a specialitásnak számító ételkülönlegességed köré, de akár helyi termelőkkel összefogva vásárt is rendezhetsz, ahol az emberek olyan, organikus alapanyagokhoz juthatnak hozzá, melyeket te magad is használsz az új étterem ételei elkészítése során.

Jutalmazd meg a hűséges vendégeket

Egy saját hűségprogram kiváló módja annak, hogy egy új étterem visszatérő vendégeket szerezzen magának.

Hűségprogramot akár digitális formában is indíthatsz, azonban, ha nincs saját alkalmazásod, vagy olyan felületed, ahol ezt kivitelezni tudnád, a hagyományos forma is megteszi.

Vendégeid kaphatnak például kuponokat vagy pecséteket a vásárlások után, melyekből öt összegyűjtése esetén 20 százalék kedvezmény tíz esetén pedig egy ajándék kávé vagy üdítő jár cserébe.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük