Manapság a legtöbb városban gombamód szaporodnak az éttermek. Szinte mindenki megtalálhatja a számára ideális konyhát, és már az olyan dolgokért sem feltétlenül kell messzire menni, amik régebben különlegesnek számítottak. Az, hogy a te éttermed pontosan milyen típusú ételt és kínálatot fog felvonultatni, egy kritikus kérdés.
Ez azt jelenti, hogy a piaci verseny is jóval erősebb, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt. Nem elég tehát jól főzni, minden alkalmat meg kell ragadni arra, hogy kitűnj a tömegből.
Most hoztunk neked pár tippet, melyek segítenek abban, hogy vendéglődet vonzóbbá tedd az új vendégek számára, ezáltal pedig felülkerekedj az egyre szaporodó versenytársakon!
Szűkítsd az éttermed kínálatát a legjobb fogásokra
Bármilyen meglepően is hangzik, a kevesebb néha több.
Ez az éttermek esetében azt jelenti, hogy a legtöbb vendég sokkal szívesebben ebédel vagy vacsorázik egy olyan helyen, ahol kisebb a választék, azonban nagyobb hozzáértéssel, precizitással, és a lehető legjobb alapanyagokból készülnek az ételek.
Ez az esetek többségében egyrészt gyengébb minőséget eredményez, másrészt pedig ahhoz vezet, hogy az adott éttermednek nem lesz saját, jellegzetes arculata.
Éppen ezért, ha még nem tetted, szűkítsd le az étlapod, és csak azokat az ételeket hagyd meg, melyeknek valódi karakterük van és igazán büszke vagy rájuk.
Tedd Instagram-kompatibilissé
Napjainkban a legjobb reklámnak számít, ha egy elégedett vendég közösségi profiljára kiposztolja azt, milyen finom ebédet vagy vacsorát fogyasztott el egy vendéglőben.
Talán nem is gondolnád, hogy egy hangulatos fotó mennyi új vendéget képes bevonzani egy helyre, ami pedig a legjobb az egészben, hogy az autentikus, vendégek által gyártott tartalomért fizetni sem kell.
Két dologra kell csupán odafigyelni: az egyik, hogy tökéletes minőségű ételt kínálj, a másik pedig, hogy kellemes, emlékezetes környezetet teremts. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a vendéglőd legyen olyan Instagram-kompatibilis hely, amiről a vendégek az ott készült fotókat szívesen osztják meg saját profiljukon.
Gondold néha újra az éttermed arculatát
Rengeteg, remek étterem akad, melyek sokkal nagyobb rajongótábort érdemelnének maguknak. Megjelenésük azonban kissé a múltban ragadt annak ellenére, hogy gasztronómiai szempontból verhetetlenek.
Mivel a potenciális vendégek többsége első körben ránézés alapján választ a számára ismeretlen éttermek közül, ezért rendkívül fontos, hogy egy vendéglő arculata vizuális szempontból vonzó legyen.
Akadnak persze olyan dizájnelemek, amelyek örökérvényűek, de még a nagy brandek is újragondolják időről időre a megjelenésüket.
Fontos tehát, hogy ha szeretnél kitűnni a tömegből, tervezz éttermednek olyan arculatot, amely legalább annyira vonzó, mint az étlapodon található, ínycsiklandozó fogások!
Gondolkodj a dobozon kívül
Egy étterem promóciója során a legtöbb tulajdonos kizárólag az alapvető megoldásokban gondolkodik.
Saját weboldal, jelenlét a közösségi médiában, illetve az online rendelési felületeken. Ezek a dolgok ma már nélkülözhetetlenek, azonban, ha igazán nagyot szeretnél dobni, érdemes lehet az online marketing más területein is gondolkodnod.
Gondolj csak bele: hányan keresnek rá például egy adott kultúrkör jellegzetes fogásaira? Vagy hányan kutatnak izgalmas receptek után a neten?
Ha létrehozol egy olyan blogot, amely az éttermed értékeit írja le és az ott kapható ételekkel szorosan összekapcsolódik, az hatalmas közönséghez juthat el, hiszen a jó cikkek egyrészt rengeteg megosztást generálnak a Facebookon, másrészt pedig a Google is imádni fogja őket!
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇
One comment