A koronavírus-járvány az elmúlt két évben rendkívül megviselte a vendéglátói szektort. Tagadhatatlan azonban, hogy olyan újdonságokat is hozott magával, melyek komolyan hozzájárultak az éttermek fejlődéséhez.
Fellendültek például az online elérhető szolgáltatások, és egyre kényelmesebben elérhetővé váltak kedvenc vendéglőink legjobb fogásai.
A tempót elnézve pedig úgy tűnik, a fejlődés az idei évben sem áll meg, és 2022 rengeteg sok érdekes újdonságot tartogat.
Ebben a cikkben annak jártunk utána, milyen technológiai innovációkra számíthatunk, melyek egyszerűbbé és hatékonyabbá teszik majd a vendéglátós munkát.
Foglalás és rendelés: folyamatosan bővülő online megoldások
Néhány évvel ezelőtt sok olyan étteremmel találkozhattunk, ami nem rendelkezett online foglalási és rendelési felülettel.
Ez mára jelentősen megváltozott, és a bővülő lehetőségeknek köszönhetően már szinte a legkisebbek is megtalálhatók legalább egy olyan felületen, ahol egyetlen kattintással rendelhetünk tőlük ebédet, vagy foglalhatunk hozzájuk asztalt.
Egyre fontosabbá válik azonban, hogy ez a folyamat gördülékeny és felhasználóbarát legyen. Sőt, sokan már arra koncentrálnak, hogy maga a foglalás is élmény legyen, ne pedig feladat.
Ilyen módon a potenciális vendégek megtekinthetik az éttermet, kreatív módon lapozhatják végig az étlapot, és sokszor még a konyhába is bepillanthatnak.
Meglátásaink szerint az ilyen innovatív és ügyfélélményt nagyban növelő megoldások a közeljövőben egyre nagyobb népszerűségre tesznek majd szert. És egyre kevésbé fogjok újdonságként megélni ezeket a technológia változásokat.
Egyre több vendéglő koncentrál majd arra, hogy a vacsorával vagy ebéddel töltött idő mellett magát a foglalást vagy akár a rendelést is igazán izgalmas élménnyé varázsolja.
Újragondolt étlap (már nem újdonság): a jövő a digitális menüé
Rengeteg olyan vendéglő akad, ahol a menü gyakran változik. Az ő esetükben kiváló megoldást jelenthet a digitális étlap, melyet a betérő vendégek tableten (vagy akár saját okoseszközeiken) is elérhetnek, és néhány kattintással megrendelhetik a kiszemelt ételeket.
Az ételeket mutatós fotókkal, videókkal és vásárlói véleményekkel is illusztrálhatjuk.
Egy ilyen jellegű étlap könnyen alkalmazkodhat a vendégek igényeihez is, hiszen pillanatok alatt kiválaszthatók rajta a specifikus igények.
Például, ha valaki gluténmentes vagy vegán menüt szeretne, nem kell az egész menüt átböngésznie, elég beállítani egy egyszerű szűrőt.
A robotok nem veszik el a munkát, de besegíthetnek benne
Az automatizált munkaerő korábban olyan elképzelés volt, amellyel csak a sci-fi történetekben találkozhattunk.
Mára azonban valósággá vált, hiszen külföldön már jópár olyan étterem akad, ami például pincérek helyett robotokat alkalmaz a rendelések felvételére, vagy épp a konyhai kisegítő feladatok ellátásának egy részét automatizálja. Így bármennyire is valóban futurisztikusnak hangzik, a robotizált étterem fogalma már nem újdonság.
Természetesen a jó szakácsokat egyetlen gép sem helyettesítheti, azonban az olyan feladatokban, mint az alapanyagok aprítása vagy épp a grillezés, nagy valószínűséggel a jövőben egyre több helyen fognak majd innovatív megoldásként előre programozott, konyhai robotokat alkalmazni.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇