Ha most megkérdeznélek téged, mint étteremtulajdonost, hogy mi a legfontosabb dolog egy étterem sikere érdekében, mit válaszolnál? A prémium minőségű alapanyagokból készült ételek? A jó kiszolgálás? Esetleg a családias hangulat? (Vagy például a többcsatornás kommunikáció?)
Az igazság az, hogy ezek egytől egyig kulcsfontosságú dolgok. Akad azonban valami, amiről sajnos sokan megfeledkeznek.
Ez pedig nem más, mint a vendégekkel való, hatékony kommunikáció.
Éppen ezért most megmutatjuk neked azt, mit is jelent a többcsatornás kommunikáció fogalma, és miért érdemes neked is energiát fektetned bele, ha szeretnéd, hogy éttermed igazán kedvelt és sikeres legyen!
Mit jelent a többcsatornás kommunikáció?
A többcsatornás kommunikáció lényege, hogy a célközönségeddel való kommunikációt nem korlátozod le egyetlen platformra.
Sokan úgy döntenek, hogy csak egyet vagy kettőt alkalmaznak közülük, mások pedig egy egész hadseregre való alkalmazáson és egyéb megoldáson keresztül elérhetők. És mit gondolsz, kik a sikeresebbek?
Nos, ha a kép nem is fekete-fehér, de alapvetően elmondható, hogy a többcsatornás kommunikációt folytató éttermek általában több vendéggel büszkélkedhetnek.
Abban az esteben persze, ha a kommunikációs platformokat nem csupán dísznek tartják, hanem időt és energiát is fordítanak azok kezelésére. De erről egy kicsit később. Előbb talán nézzük meg, miért is lehet jó számodra a többcsatornás szemléletmód.
Miért érdemes többcsatornás kommunikációban gondolkodnod?
A különböző kommunikációs csatornák egytől egyig eltérő előnyökkel és hátrányokkal rendelkeznek.
A telefon például kiváló megoldás lehet abban az esetben, ha valaki szeretne gyorsan és hatékonyan asztalt foglalni nálad.
A hátrány azonban, hogy a nap huszonnégy órájában történő üzemeltetését rendkívül nehéz és költséges lenne megoldani. A különböző online csatornák viszont ezzel szemben bármikor, bárhonnan elérhetők.
A hátrányuk viszont, hogy a felhasználók kizárólag akkor tudják használni őket, ha rendelkeznek internet-hozzáféréssel és a csatlakozásra alkalmas eszközzel. A különböző megoldások és eltérő csatornák előnyeit és hátrányait pedig még tovább is sorolhatnánk.
A lényeg, hogy ezek a megoldások hatékonyan kiegészítik egymást. Ennek köszönhetően pedig, ha üzleti kommunikációdat nem korlátozod le egyetlen platformra, sokkal nagyobb százalékát érheted el potenciális célközönségednek.
Erre figyelj, ha többcsatornás kommunikációt folytatsz
Akadnak olyan vendéglők, amelyek az újdonság hevében minden létező platformon regisztrálnak. Jelen vannak az ételkiszállító appok felhozatalán, saját weboldalt üzemeltetnek, elérhetők telefonon, Facebook és Insta oldaluk is van, és akár WhatsAppon is elérhetők.
Ez kiváló lehetőséget biztosít számukra, hiszen rengeteg felületen érhetik el a potenciális vendégeket, és őket is legalább ugyanennyi csatornán tudják elérni az érdeklődők. Ugye?
Az igazság azonban az, hogy a kommunikáció során nem a mennyiség számít, sokkal inkább a minőség.
Fontos, hogy több platformon is jelen légy, azonban nem szabad megfeledkezned arról sem, hogy ezeket a csatornákat kezelned is kell. Válaszolnod kell a beérkező kérdésekre, fogadnod kell a foglalásokat és rendeléseket, és még friss posztokkal is el kell lásd a követőidet.
Ne feledd ugyanis: a folyamatosan változó trendek által diktált elvárások sosem mehetnek a minőségi szolgáltatás rovására!
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!