Vendegeim_hu_blogcikk_beosztas

A tökéletes beosztás megtervezése az ünnepi időszakra

Posted by

Az ünnepi beosztás megtervezése sosem egyszerű feladat.

Nem csoda ez, hiszen a karácsony és az újév közeledtével mindenki szeretne pihenni és kikapcsolódni, és ha lehetséges, elfelejteni a munkát.

Egy étterem számára azonban sokszor elkerülhetetlen a nyitvatartás, hiszen ez az egyik legjövedelmezőbb időszak az egész évben.

Éppen ezért fontos, hogy a beosztás megtervezését ne bízd a véletlenre!

Éppen ezért ebben a bejegyzésben hoztunk pár hasznos tippet, melyek segítenek abban, hogy úgy tervezhesd meg az ünnepi nyitvatartást, hogy az az munkavállalóidnak, neked és a vendégeknek egyaránt ideális legyen!

Mérd fel a lehetőségeket

Az első és egyben legfontosabb dolog, amit az ünnepi beosztás kidolgozása előtt mindenképp meg kell tenned: mérd fel, hogy szükséges-e a szokásos nyitva-tartáson változtatni, illetve szükséged lesz-e extra munkaerőre.

Kérdezd körbe időben a személyzetet, hogy ki az, aki egész biztosan nem dolgozik az ünnepek alatt és két ünnep között, és ki az, aki megfelelő bérezés ellenében vállalja az ünnepi műszakot.

Fontos, hogy ezeket a kérdéseket a lehető leghamarabb tisztába tedd, hiszen ennek tükrébe tudod megtervezni a beosztást, és felmérni azt, hogy szükséged lehet-e esetleg ideiglenes, extra munkaerő alkalmazására.

Soha ne légy szűkmarkú a beosztás készítésekor

A munkavállalókat minden esetben motiválja az, ha az ünnepi időszak alatt megbecsülik a munkájukat.

Ezt a megbecsülést pedig leginkább az olyan bónuszok tudják kimutatni, mint a magasabb bérezés vagy az extra, jövő évben kivehető szabadságok.

Vendegeim_hu_beosztas
Elméletileg ha te is korrektül állsz hozzá az embereidhez, akkor ugyanezt várhatod el tőlük.

Abban az esetben, ha nem bánsz szákmarkúan a jutalmazással, biztos lehetsz benne, hogy akadni fognak olyan megbízható dolgozóid, akik bevállalják az ünnepi hajtást.

Így nem lesz szükséged arra, hogy külsős munkaerő segítségére hagyatkozz, vagy rosszabb esetben az év egyik legforgalmasabb időszakában lehúzd a rolót!

Használd a megfelelő rendszert a tervezésre

Egy étterem életében rendkívül sok, fontos dolgot kell szervezni és adminisztrálni. A rendelések és a foglalások mellett ilyen többek közt a műszakok beosztása is.

Annak érdekében tehát, hogy a munka igazán hatékony legyen, érdemes olyan megoldást találnod, ami nemcsak egyszerűen használható, de az esetleges módosításokat is képes rugalmasan, naprakészen kezelni.

Ennek érdekében ma már rengeteg, akár ingyenesen használható alkalmazás közül is válogathatsz.

Ilyen például a kifejezetten vendéglátósok számára tervezett 7shifts, amely egy rendkívül egyszerű és letisztult, drag-and-drop alapú táblázat segítségével teszi lehetővé a műszakok tervezését.

Ami pedig a legjobb, hogy a szabadságolást is hatékonyabbá teszi, hiszen használatával a dolgozók egyenesen az applikáción keresztül nyújthatják be a szabadságra szóló igényüket, amiket pillanatok alatt ellenőrizhetsz és egyetlen kattintással hagyhatsz jóvá,

De hasonlóan jó megoldás lehet a Jolt nevű projektmenedzsment applikáció, amely a szabadságok ütemezése és a műszakok tervezése mellett rengeteg egyéb, hasznos funkcióval rendelkezik, és például a raktárkészlet nyomon követését is képes egyszerűbb feladattá tenni.

A Jolt a 7shifts alkalmazással ellentétben fizetős, azonban tekintve, hogy rengeteg mindenre képes, az árazása egyáltalán nem tekinthető a valóságtól elrugaszkodottnak.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük