Az online marketing terén a trendek jönnek-mennek.
Ennek köszönhetően nem meglepő, hogy néha bizonyos közösségi oldalak és alkalmazások jobban előtérbe kerülnek, és nagyobb figyelem irányul rájuk, mint a korábban népszerű felületekre.
Jelenleg az egyik legfelkapottabb platform a TikTok, amelyet világszerte egyre többen használnak, és a statisztikák szerint lassan A Facebookot és az Instagramot is letaszítja a trónjáról.
Nem meglepő tehát, hogy a TikTok felületét egyre több vállalkozás használja promóciós célokra.
De vajon egy étterem számára is képes lehet valami pluszt nyújtani a platform? És ha igen, hogyan használhatjuk ki a benne rejlő lehetőségeket? Ebben a cikkünkben ennek jártunk utána.
Miért működik a TikTok?
Napjainkban egyre több reklámmal találkozunk, a ránk zúduló információt pedig csak részben vagyunk képesek befogadni.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy figyelmünket leginkább azok a tartalmak kötik le, amelyek rövidek, lényegre törőek és szórakoztatók.
Pontosan olyanok, mint a TikTok rövid, impulzusszerű, zenével és különböző filterekkel kombinálható videói, melyek egyre több felhasználó körében népszerűek.
Nem véletlenül, hiszen napjaink információtól zajos világában épp azt nyújtják, amire a legtöbbeknek szüksége van: pár másodpercnyi kikapcsolódást, ami nem emészt fel túlzottan sok szellemi energiát, hiszen figyelmünket nem kell rá túlzottan sokáig fókuszálnunk.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy egyre több vállalkozás fedezi fel a rövid TikTok videókban rejlő lehetőségeket és alkalmazza saját márkája népszerűsítésére a mára nem kizárólag a tizenévesek körében népszerű platformot.
Ha az új ügyfelek megszerzése szempontjából talán nem is a legfontosabb felület, de képes nagyon jól megnövelni márkánk láthatóságát.
Ki a TikTok tartalmak potenciális közönsége?
Alapvetően igaz, hogy ez a platform a fiatalabbakat célozza meg, ami a felhasználók életkorából is jól látható.
Ez azt jelenti, hogy a trendi, fiatalos életérzést képviselő éttermeknek egyértelműen jó felület lehet és sok olyan felhasználót találhatnak, akikből aktív követők és akár kuncsaftok is válhatnak.
És hogy mennyire érdemes energiát fektetni egy ilyen profil üzemeltetésébe?
Nagyon is, amit tökéletesen mutatnak az Egyesült Államokban elért nézettségek. A TikTokon látható videók ugyanis az USA-ban átlagosan 37 milliárd havi videómegtekintést produkálnak, a platform pedig hazánkban is egyre népszerűbb.
A magyar fiatalok például egy tavalyi felmérés szerint átlagosan legalább napi fél órát tölt TikTok videók böngészésével.
Ezalatt az idő alatt pedig sok reklámcélú tartalommal is találkoznak, melyek abban az esetben, ha kreatívak és szórakoztatóak, képesek lehetnek hatékonyan elnyerni a tetszésüket.
Érdemes-e egy étteremnek üzleti TikTok profilt üzemeltetnie
Mint ahogyan a legtöbb közösségi platform, úgy természetesen a ez a közösségi média platform is segít abban, hogy egy márka a lehető legtöbb helyen jelen legyen és a célközönség lehető legnagyobb szegmenséhez eljusson üzenete.
A TikTok felülete egyértelműen a modernebb, trendi vendéglők számára lesz alkalmas, akiknek a célközönsége javarészt olyan fiatal felnőttekből áll, akiknek a táplálkozás több, mint napi rutin. Sokkal inkább életstílus.
Az ő figyelmük felkeltésére készíthetünk például kihívásvideókat, az Instagramhoz hasonlóan együttműködhetünk a nagy követőbázissal rendelkező influencerekkel, de rövid, zenés videókban akár megmutathatjuk vállalkozásunk emberi arcát is, és közelebb hozhatjuk magunkhoz ezáltal követőinket.
Az egyszerű, száraz reklámok itt kevésbé működőképesek, ha pedig tartalmainkkal nem vagyunk jelen folyamatosan és profilunkat nem frissítjük legalább hetente 1-2 alkalommal, az újabb, erősebb impulzusokra nyitott felhasználók hamar megfeledkezhetnek rólunk.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇
One comment