Sokszor tapasztaltuk már, hogy a legerősebben felépített marketingkampány sem lehet annyira hatékony, mint a szájról szájra terjedő ajánlás, vagyis a vásárlói értékelések.
Az emberek többsége sokkal inkább hagyatkozik más fogyasztók véleményére abban az esetben, ha terméket vagy szolgáltatást szeretne választani, mintsem a reklámokra.
Ennek oka pedig rendkívül egyszerű: a fogyasztói vélemény az esetek nagyrészében őszinte.
Most megmutatjuk azt, miért fontos, hogy a látogatók értékelni tudják vendéglődet, hogyan hozhatsz létre erre alkalmas felületet, és hogyan fordíthatod saját hasznodra mind a pozitív, mind pedig a kritikus hangvételű véleményeket, visszajelzéseket!
Miért van szükséged vásárlói értékelésekre?
Gondolj csak bele: ha egy helyről rossz dolgokat hallottál vagy olvastál, beülnél oda ebédelni vagy vacsorázni? Ugye nem?
Ennek tükrében nem meglepő, hogy a potenciális vendégeid többsége is jóval megbízhatóbbnak tekinti a hozzá hasonló felhasználók által írt értékeléseket, mint a marketingszakemberek által tervezett reklámokat.
Ezt igazolják a legfrissebb statisztikai adatok is, mely szerint a fogyasztók nem kevesebb mint 93 százaléka legalább egy online véleményt elolvas azelőtt, hogy megvásárolna egy terméket vagy igénybe venne egy korábban nem használt szolgáltatást.
És hogy miért is bíznak ennyire az emberek mások vásárlói értékelésében?
Egyrészt azért, mert a pozitív értékelések lényegesen csökkentik a csalódás kockázatát, ezzel pedig a felesleges kiadásoktól is megkímélhetnek.
Sokan választanak például Google értékelések, vagy épp olyan applikációk alapján éttermet, melyek kifejezetten vendéglátóhelyek értékelésére szolgálnak. Így ugyanis pillanatok alatt megtalálhatják azt a helyet, amely számukra is szimpatikus, és a lehető legtöbben pozitív élményekkel távoztak onnan egy ebéd vagy egy vacsora után.
Hogyan szerezhetsz értékeléseket saját vendéglődnek?
Ha szeretnél vásárlói értékeléseket gyűjteni, erre több lehetőséged is van.
Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb mód a Google My Business fiók regisztrációja, mely lehetővé teszi azt, hogy a látogatók egy öt csillagos értékelési rendszer segítségével és saját véleményük megírásával is kifejezhessék a szolgáltatásaiddal kapcsolatos érzéseiket.
De az értékelések begyűjtésére közösségi platformot, például Facebook oldalt, vagy akár kifejezetten erre a célra szolgáló applikációt is használhatsz.
Sőt, a saját honlapodon is fenntarthatsz egy olyan részt, ahol a korábbi látogatók kifejthetik a menüddel, az ételekkel és a kiszolgálással kapcsolatos véleményüket és értékelhetik a vendéglőt.
A legjobb értékeléseket pedig ki is emelheted, és jól látható, előkelő helyen jelenítheted meg őket, hogy az újonnan érkező, potenciális vendégek számára azonnal láthatók legyenek!
Hogyan fordíthatod előnyödre a vásárlói értékeléseket?
A pozitív értékelések honlapodon vagy egyéb felületeiden való megjelenítése segít abban, hogy növeld a látogatók irántad táplált bizalmát.
Ha azt látják, hogy nincs rejtegetni valód, még akkor is szívesebben fognak nálad vásárolni, ha az értékelésed nem makulátlan, és az ötcsillagos vélemények mellé akár egy-két gyengébb is becsúszott. Hiszen mindenkinek lehetnek nehéz napjai.
Abban az esetben ugyanis, ha ismered a saját gyengeségeid és megpróbálsz dolgozni rajtuk, sokkal hatékonyabban fogsz fejlődni, és a jövőben sokkal több, őszintén pozitív értékelést tudhatsz majd a magadénak!
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇