Míg néhány évvel ezelőtt csak egy kiegészítő lehetőségként tekintettünk rájuk, mára a közösségi média platformjai mindennapi részesei lettek az éttermek életének.
A koronavírus által előidézett válsághelyzet ugyanis olyan felértékelődést hozott az online marketing terén, melyet korábban még sosem látott a szakma.
Így manapság már a legjobb éttermeknek is szükségük van arra, hogy a népszerű platformok közül legalább egy helyen jelen legyenek. Mert aki nincs fent a Facebook-on, az olyan, mintha nem is létezne, akinek pedig nincs saját Insta- profilja, az magára vessen!
Persze a jelenlét még önmagában nem elég, a profilokat meg kell tanulnunk úgy kezelni, ahogyan az igazi social media guruk csinálják.
Éppen ezért most mutatunk néhány olyan hatékony trükköt, melyek segítségével vendégeid hűségét a nehéz időkben is megőrizheted.
Hány social media platformra lesz szükséged?
Sokan vallják azt az elvet, hogy egy vállalkozás minél több közösségi oldalon található meg a neten, annál jobb, hiszen annál gyakrabban találkoznak az emberek a logójával, annál könnyebben rögzül a név.
Ez azonban csak féligazság, hiszen minél több a profil, annál nehezebb azokat kézben tartani. Egy tartalom nélküli közösségi oldal pedig annyit ér, mint halottnak a csók, hiszen nem képes fenntartani a követők figyelmét és nem vonz új látogatókat.
Éppen ezért jól fontold meg, melyik az a felület, ami a céljaidnak leginkább megfelel. Ha szép, profi minőségű ételfotókkal szeretnéd bevonzani a vendégeket, akkor az Instagram-ot egyértelműen neked találták ki.
Ha ezek mellett a napi kapcsolattartás és az aktuális menü megosztása is fontos, akkor érdemes létrehoznod egy Facebook profilt is.
Az olyan egyéb felületek, mint a TikTok vagy a a Twitter az éttermek számára kevésbé relevánsak és éppen ezért nem is annyira népszerűek, bár egy igazán kreatív online kampány során éppen ezért nagyon jó eséllyel aknázhatod ki a bennük rejlő kreatív lehetőségeket.
De egyelőre maradjunk csak a jól bevált alapoknál!
Koncentrálj a vizuális tartalomra
Az ételkészítés önmagában is művészet, ráadásul a művészet egy olyan formája, melynek rendkívül jól áll a vizuális megjelenés. Éppen ezért fontos, hogy közösségi felületeiden a lehető leggyakrabban posztolj látványos, figyelemfelkeltő és vonzó vizuális kontentet.
De a vizuális tartalom lehet akár egy rövid videó is, ami betekintést nyújt az étterem mindennapjaiba, esetleg egy-két fogás elkészítésébe és akár Facebookon vagy Instagramon is közzé teheted.
Természetesen a szöveges tartalom is fontos, azonban bizonyított tény, hogy a vizuális tartalmak egyszerűbben befogadhatók, és könnyebben hatnak az emberek érzelmeire.
Ezt mi sem igazolja jobban, mint hogy a képi elemeket is tartalmazó bejegyzésekre általánosságban 40%-al magasabb arányú reakció érkezik, a Facebookon megosztott videóanyagok pedig 89,5%-al magasabb megosztási arányt is képesek elérni, mint az egyszerű szöveges tartalmak.
Ne fogd vissza az önkéntes kritikusokat
A legtöbb közösségi profil lehetővé teszi az éttermek számára, hogy vendégeik értékelhessék az általuk kínált ételeket, szolgáltatásokat. Sokan azonban mégsem élnek ennek lehetőségével, tartva a negatív kritikától.
Pedig a véleményekből minden esetben tanul az ember, legyenek ezek akár pozitívak, akár negatívak. Arról nem is beszélve, hogy néhány pozitív testimonial rendkívül csábító lehet azok számára, akik hezitálnak azzal kapcsolatban, hogy téged válasszanak-e vagy pedig a konkurenciánál vacsorázzanak.
Éppen ezért, ha lehetőséged van rá, tedd lehetővé vendégeid számára, hogy értékelhessék szolgáltatásaidat. A pozitív testimonialokat később külön posztok formájában akár kreatív tartalomként is felhasználhatod.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇