Egy étteremlánc ügyvezetése nagy felelősség, még abban az esetben is, ha csak 2-3 étterem ügyeire kell egyszerre figyelned.
Előfordulhat ugyanis, hogy ezek a vendéglő az ország különböző pontjain helyezkednek el, és lehetőséged sincs arra, hogy mindent, minden egyes nap személyesen tarts kézben.
Szerencsére a digitalizáció ma már lehetővé teszi, hogy a napi ügyeket kiterjedt alvállalkozói háló és egyéb, költséges és komplikált megoldások nélkül is hatékonyan intézhesd.
Most mutatunk pár olyan tippet, melyek segítenek a hatékony ügyvezetésben, és abban, hogy egyszerre több étterem ügyeit kézben tartva is képes lehess tökéletesen zsonglőrködni!
Az ügyvezetés legjobb segédeszköze: a felhőalapú megoldások
Egy étterem életében rengeteg olyan ügyes-bajos dolog van, melyet napról napra intézni kell.
A számlák kezelésétől kezdve egészen az alkalmazottak munkaidejének beosztásán át a következő heti menük megtervezéséig bármi lehet ilyen feladat, amelyet korábban, a felhőalapú applikációk és megoldások nélkül meglehetősen nehéz volt kezelni.
Az ilyen megoldásokban a legjobb az, hogy bármikor, bárhonnan elérhetők, így egyetlen kattintással te és az illetékes alkalmazottak is pillanatok alatt intézhetitek a fontos ügyeket, ehhez pedig kizárólag működő internetkapcsolatra van szükség.
Fontos tehát, hogy ha egészen idáig nem használtál felhőalapú megoldásokat, kezdj bele ebbe, hiszen az online ügyintézés rengeteg terhet képes levenni a válladról, és egyszerre teheti nyugodtabbá, valamint produktívabbá is a hétköznapokat.
Biztosítsd a megfelelő kommunikációs csatornákat
Míg korábban erre a célra a legalkalmasabb megoldást a telefon jelentette, mára rengeteg egyéb, online csatorna is rendelkezésre áll. És így bizony a napi ügyvezetéshez kapcsolódó rutin feladatok egyre egyszerűbbé és könnyebbé válhatnak.
Ezek általában szintén felhőalapú megoldások, melyeket kifejezetten a szervezés és a kommunikáció feladatának a megkönnyítésére hoztak létre.
Ilyen például a 7Shifts, amelynek segítségével nemcsak a dolgozók beosztását kezelheted hatékonyan, de bármilyen probléma vagy sürgős elintéznivaló esetén kommunikálhatsz is velük.
Ha pedig igazán gyorsa csatornákra van szükséged, akkor olyan applikációkat is használhatsz, mint a Messenger vagy a WhatsApp, de akár egy saját, zárt Facebook csoportot is létrehozhatsz, mely szintén segíti a kommunikációt.
Szentelj időt és energiát a tréningre
Az eszközök már rendelkezésre állnak, azonban ezeknek a használatát meg is kell tanulnunk.
Ettől függetlenül azonban nem dobhatod a kollégákat a mélyvízbe.
Minden esetben időt kell nekik biztosítanod arra, hogy megtanulják az olyan megoldások kezelését, amik egyszerűbbé és gördülékenyebbé teszik a munkafolyamatokat.
Az új belépők esetében ez történhet rögtön a felvétel után, a már meglévő személyzet esetében pedig napi egy-egy munkaóra beiktatásával könnyen kivitelezhető. Ezeket mindig az ügyvezetést éppen aktuális ellátó személynek delegáld, mind napi feladatot.
A lényeg, hogy mindig biztosítsd az időt a tanulásra, és a megfelelő módon motiváld a dolgozókat arra, hogy használják ezeket a megoldásokat.
Hiszen nemcsak az ügyvezetés feladatát, hanem a saját munkájukat is képesek egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇