Vendegeim_hu_blogcikk_vasarloi-lojalitas

Hogyan segíthet az online rendelés a vásárlói lojalitás megszilárdításában?

Posted by

Az online rendelés az elmúlt másfél évben szinte teljesen felforgatta az éttermek életét. Egyre fontosabb, hogy egy vendéglő több platformon is jelen legyen és egyszerre gyors, minőségi és lehetőleg olcsó kiszállítást is biztosítson. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a vásárlói lojalitást is növeljük.

A feladat alapvetően nem egyszerű, azonban, ha sikerül jól csinálnunk, azzal rengeteget nyerhetünk, az elégedett online vásárlókból ugyanis könnyedén válhat visszatérő vendég. Akik még a vírus előtt talán nem mertek volna személyesen beülni hozzánk, azonban a pandémia elmúlása után szívesen adnak egy esélyt nekünk a korábbi jó tapasztalataik miatt.

De mire érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy az online rendelési lehetőséget vonzóvá tegyük a potenciális kuncsaftok számára, és hogyan tehetjük a folyamatot gördülékennyé, a felhasználói élményt problémamentessé?

Most ezzel kapcsolatban hoztunk néhány hasznos tippet, mely neked is segíthet abban, hogy online felületeiden új, lojális kuncsaftokat szerezhess. A vásárlói lojalitás pontosan ezt jelenti.

Hozz létre egy jól megtervezett weboldalt. Ez lesz a vásárlói lojalitásod központja

A legtöbb étterem az egyszerű utat választja és egy harmadik félen keresztül intézi az online rendeléseket.

Ez természetesen jó megoldás, azonban érdemes lehetőséget biztosítani azoknak is, akik nem használják ezeket az oldalakat és applikációkat és szívesebben rendelnének egy étterem saját honlapjáról.

Vendegeim_hu_blogcikk_vasarloi-lojalitas
Könnyíts meg a vendégeid dolgát, hogyha ételt szeretnének rendelni tőled.

Éppen ezért érdemes összedobnod egy jól működő és csinos weboldalt, melyen az éhes kuncsaftok mindig megtalálhatják az állandó menü mellett a legfrissebb ajánlatokat is és ha szeretnék, néhány kattintással leadhatják a rendelésüket. Hogyha teljesen problémamentesen fognak tudni rendelni, akkor a vásárlói lojalitást folyamatosan tudjuk majd növelni.

Egy jól megtervezett weboldal ugyanis azt sugallja, hogy komolyan veszed a munkád, időt szánsz a megjelenésre, ha pedig gyors és hatékony kiszállítással is párosul, abban az esetben a leginkább szkeptikus vásárlónál is nyert ügyed lesz.

Ha pedig szeretnéd a megszerzett bizalmat a lehető legjobban megszilárdítani, abban az esetben tedd lehetővé a megrendelőknek azt, hogy véleményezzék szolgáltatásodat.

Néhány pozitív testimonial ugyanis csodákra képes és rengeteg olyan bizonytalan vásárlót tud meggyőzni, akik nem tudják, honnan is kellene épp megrendelniük a vacsorájukat.

Tedd hatékonyabbá a kommunikációt

Az online megoldások egyik legnagyobb előnye az interaktivitás, ami lehetővé teszi azt, hogy hatékonyabbá és gördülékenyebbé tegyük a kommunikációt.

Legyen szó akár online rendelési felületről, akár közösségi média csatornáról, fontos, hogy lehetővé tegyük a vásárlók számára a visszajelzéseket és amilyen gyorsan tudunk, reagáljunk is ezekre.

A hatékony kommunikáció ugyanis elősegíti az átláthatóságot, és abban az esetben is hozzájárul a bizalom kiépítéséhez, ha esetleg egy vendég egy apró véletlen miatt épp nem volt elégedett a rendelésével és negatív visszajelzésben részesít minket.

Ezek a párbeszédek mind-mind segíteni fognak téged abban, hogy vásárlóid lojálisabbak és rendszeresen visszatérők legyenek.

Amennyiben ugyanis gyorsan és hatékonyan kezeljük a problémát és felajánlunk neki valamilyen ellenszolgáltatást (például a következő megrendelésénél kedvezményben részesítjük), akkor könnyen előfordulhat, hogy a negatív élmény ellenére is pozitív véleménnyel lesz rólunk, és a jövőben is tőlünk fog rendelni, ha megéhezik.

Az átláthatóság csodákra képes

A hatékony kommunikáció mellett fontos az is, hogy vásárlóink belelássanak az online rendelés folyamatába. Mindig tudják, mennyit kell várniuk az adott ételek kiszállítására és ha esetlegesen probléma merülne fel, hol és kinek tudják ezt a lehető leggyorsabban jelezni.

Minél átláthatóbb a rendelési folyamatunk és minél többet tudnak rólunk a potenciális megrendelők, annál nagyobb a valószínűsége, hogy bizalmat szavaznak nekünk.

Hogyha ezt pedig még meg is fejeljük a megbízható, állandó és finom ízű ételkiszállítással, akkor szinte biztosak lehetünk abban, hogy növeltük a vásárlói lojalitást ennél a vendégnél is.

Ha pedig nem kell bennünk csalódniuk, akkor egész biztosak lehetünk abban, hogy sikerült magunknak egy olyan, lojális vendéget nyerni, akinek a pontosságról és a megbízhatóságról a jövőben is a mi éttermünk neve fog majd azonnal eszébe jutni.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

One comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük