Vendegeim_hu_blogcikk_e_mail_marketing

Így fordítsd hasznodra az e-mail marketinget étteremtulajdonosként

Posted by

Sokszor, sok helyen hallottuk már, hogy az e-mail marketing halott. Ez azonban legalább olyan abszurd kijelentés, mint azt mondani, hogy az igazán jó banánnak citromíze van.

Egyszerűen nem igaz, hiszen az elektronikus levél napjaink egyik leghatékonyabb marketingcélú eszköze. Abban az esetben persze, ha képesek vagyunk megfelelően használni.

Azért, hogy ezzel neked se legyen gondod, most hoztunk néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan építhetsz hatékony kampányt elektronikus levelekre úgy, hogy minél több vendéget győzz meg velük arról, hogy hozzád bizony betérni és visszatérni is érdemes!

Adatokért cserébe érték: hogyan szerezhetsz hatékonyan feliratkozókat?

Egy e-mail marketing kampány lelke nem más, mint hogy olyan embereket célozz meg leveleiddel, akiket valóban érdekel az, hogy miért érdemes nálad elkölteni egy hangulatos ebédet vagy beugrani hozzád egy gyors harapnivalóra.

Ehhez azonban arra lesz szükséged, hogy minél több feliratkozót szerezz, akik e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy hetente, kéthetente vagy havonta egy-egy hírlevél landoljon az elektronikus postaládájukban. Röviden ezt nevezzük e-mail marketingnek.

Ennek a legjobb módja nem más, mintha az adatokat értékként kezeled, és te magad is értéket kínálsz értük cserébe. Ez lehet egy feliratkozás során kapott, egyszeri kupon, melyet a leendő vendég bizonyos értékű vásárlás során válthat be.

Vendegeim_hu_blogcikk_e-mail marketing
A saját érdeklődőket tartalmazó listánál kevés értékesebb e-mail marketing eszközünk lehet

De lehet akár egy, a hírlevelek mellé rendszeresen kiküldött, személyre szabott kupon is, amely egyértelműen megmutatja azt, hogy érdemes feliratkozni a levelezőlistádra, hiszen nem csak üres reklámokkal bombázod a célközönséged, hanem idejükért cserébe valami értéket, apró kedvességet is kínálsz nekik.

Szegmentálj és tervezz, hogy célba érjen az üzenet!

Ha már jól megy a listaépítés, érdemes arra is koncentrálnod, hogy beazonosítsd célközönséged tagjait és hatékonyan szabd személyre számukra a készülő hírleveleket.

Ebben sok minden lehet segítségedre, például egy kérdőív, melynek kitöltése a feliratkozással együtt is megoldható.

De az online hirdetések statisztikája is jó kiindulópontot jelent vagy épp az, ha megnézed, melyik étel számít a legkapósabbnak vendéglődben.

A lényeg, hogy képes legyél felismerni és azonosítani olyan viselkedésmintákat, amelyek alapján behatárolhatod azt, hogy a feliratkozóid mire lehetnek kíváncsiak, milyen jellegű akciókkal és ajánlatokkal érdemes őket megcéloznod. A végeredményt érdemes három csoportra szűkítened.

Azokra, aki törzsvendégnek számítanak, azokra, akik először jártak nálad és szeretnéd őket visszacsábítani, valamint azokra, akik régebben törzsvendégnek számítottak, azonban egy ideje úgy tűnik, nem tértek be hozzád ebédelni.

Mindhárom csoport esetében más kommunikáció az, ami hatékonyan fog működni, így mindenképp érdemes a rendelkezésre álló adatokból kinyerned azokat az információkat, melyek segítenek az üzenetek személyre szabásában és a három szálon is hatékonyan futó kampány megtervezésében.

Válaszd ki a megfelelő eszközt az e-mail marketinged során

Végül, de nem utolsó sorban a hatékony e-mail kampány egyik legfontosabb lépése a megfelelő e-mail automatizáló eszköz megválasztása.

Manapság rengeteg lehetőség közül válogathatunk, amelyek egy része akár ingyenesen is használható.

Ezek kiváló alternatívát jelentenek abban az esetben, ha eleinte csak tesztelni szeretnénk egy adott levélsorozat hatékonyságát és nem szeretnénk komolyabb összegeket fektetni az e-mail marketingbe.

Jó választás lehet például a MailChimp, mely egyrészt egyszerűen használható, másrészt pedig rengeteg olyan hasznos funkcióval rendelkezik, ami hatékonyabbá teszi a levelek kiküldését és a kampány folyamatos monitorozását. Ami pedig rendkívül fontos annak érdekében, hogy az üzenetet hatékonyan eljuttathasd a célközönségedhez.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük