Akárhogy is próbálnánk tagadni, mára már lehetetlen lenne: a TikTok terjed, mint a futótűz, népszerűsége pedig ma már túlszárnyalja a legnagyobb közösségi oldalakét is.
Ennek legfőbb oka az általa kínált impulzusszerű élményben rejlik, amelyet a színes, szórakoztató videók kínálnak a felhasználók számára.
Míg korábban a TikTok kifejezetten a tizenévesek felülete volt, addig napjainkra már rengeteg fiatal felnőtt, sőt, középkorú is napi szinten használja, így egyáltalán nem meglepő, hogy a hirdetések terén is az egyik legnépszerűbb platformmá sikerült kinőnie magát.
Most megmutatjuk neked azt, hogy ha korábban még nem gondoltál arra, hogy saját TikTok kampányt indíts, miért érdemes belevágnod ebbe, és azt is, hogyan teheted meg az első lépéseket.
Miért jó beruházás vendéglősként TikTok hirdetés?
Bármennyire is meglepő lehet, a néhány éve még fiatal, feltörekvőnek számító applikáció, a TikTok mára egyike a legnépszerűbb közösségi platformoknak.
Világszinten több, mint 205 millió letöltéssel büszkélkedhet, ami helyet biztosít neki az olyan hatalmasok csarnokában, mint a Facebook, az Instagram vagy a Twitter.
Ez leginkább annak köszönhető, hogy az elmúlt két évben rendkívül megnövekedett a felhasználói bázisa, és míg korábban a 14 év alatti gyerekek játszótere volt, mára túlerőbe kerültek a 16 és 24 év közötti felhasználók.
Vendéglősként ez egy csodás lehetőség, hiszen a TikTokon jóval kisebb a reklámzaj és alacsonyabb arányban van jelen a konkurencia, mint a már megszokott és bejáratott közösségi oldalakon és applikációkban, éppen ezért egy kreatív ötlet segítségével rengeteg potenciális vendég figyelmét tudod hatékonyan felkelteni.
Milyen hirdetések működnek a TikTokon?
Mivel a TikTok egy videók köré épülő platform, így egyértelmen videókban kell gondolkodnod, ha hirdetni szeretnél.
Alapkövetelmény azonban, hogy ezeket a videókat nem szabad túlságosan hosszúra nyújtanod, két dolog miatt sem.Egyrészt azért, mert a hosszú, nehezen emészthető tartalmakról a felhasználók pillanatok alatt tovább lépnek.
Másrészt pedig azért, mert maga a rendszer sem engedélyezi a túlságosan hosszú videók feltöltését.
Amennyiben a videód elég kreatív és szórakoztató, abban az esetben még így is lesz arra esély, hogy a felhasználók nem ugranak át rajta azonnal.
A legfontosabb dolog: a kreativitás
Különösen fontos kiemelni, hogy az impulzusszerű TikTok élményben a leginkább a kreatív, szórakoztató tartalmak dominálnak.
Olyanokban, melyek, ha veled jönnének szemben, te sem pörgetnél tovább azonnal róluk.
Egy vendéglő üzemeltetése ebből a szempontból rendkívül hálás feladat, hiszen sok érdekes témát kínál. Posztolhatsz például videókat azzal kapcsolatban, hogyan készülnek a specialitások, és hogy mi zajlik a konyhában a színfalak mögött.
Amennyiben ezeket némi kreativitással és humorral is megfűszerezed, abban az esetben biztos, hogy sikered lesz a platformon.
Ezáltal rengeteg olyan, potenciális vendéghez juthat el éttermed üzenete, akiket egy egyszerű Facebook vagy Google hirdetésben egyáltalán nem, vagy csak sokkal nagyobb energiabefektetéssel tudtál volna elérni.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇