Az elmúlt két év megmutatta, hogy tűnjön is bármilyen stabilnak a gazdasági helyzet, bármikor következhet egy válságos időszak.
A koronavírus-járványt például a legtöbb étterem megszenvedte, nem csupán a bezárások, de az ellátási lánc felborulása miatt is.
A vendégek hatékony kiszolgálása ugyanis olyan, mint egy kártyavár. Ha bizonyos alapanyagokat vagy eszközöket nem tudunk beszerezni, összedől, akár egy kártyavár.
Abban az esetben persze, ha nem vagyunk megfelelően felkészülve arra, hogy kezelni tudjuk a helyzetet.
Éppen ezért most mutatunk néhány olyan megoldást, melyek segítenek abban, hogy vendégeinket az ellátási lánccal kapcsolatban fellépő problémák esetén is zökkenőmentesen tudjuk kiszolgálni!
Ellátási lánc problémák: járj egy lépéssel a gondok előtt
Tudatos étteremtulajdonosként rendkívül fontos, hogy ne máról holnapra élj.
Egy ilyen bizonytalan korban érdemes előre tervezni, és a nem romlandó alapanyagokból, valamint a konyhai kellékekből jó előre bevásárolni. Hogy miért?
Az étolaj jelenleg egekbe szökő ára sok éttermet arra kényszerít, hogy ha egyelőre nem is drasztikusan, de emeljék áraikat.
Azoknak azonban, akik legalább egy kicsit előre gondolkodtak, nem feltétlenül kell még meglépniük ezt a lépést. Ez azt jelenti, hogy a dráguló helyekről sok vendég pártolhat át hozzájuk, és míg mások forgalma csökken, az övék a továbbra is stabil árak miatt növekszik.
A készletet pedig jó, ha a megfelelő raktárkezelő szoftver segítségével számon tartod és nyomon követed, hiszen így naprakészen láthatod azt, éppen miből van hiányod és miből lenne érdemes többet rendelned.
Alkalmazkodj a változásokhoz: ha citromot kapsz, süss citromtortát!
Abban az esetben, ha alapanyaghiány miatt bizonyos ételeket nem tudsz elkészíteni, nem kell kétségbe esned.
Gondolkodj el azon, mit is tudsz kihozni az éppen elérhető alapanyagokból. Legyél kreatív, és hozd ki a maximumot a lehetőségekből.
Az új megoldásokat akár szezonális, limitált ideig elérhető ajánlatként is prezentálhatod, ezáltal pedig biztos lehetsz abban, hogy nagyobb lesz majd az érdeklődés irántuk.
A fogyasztók ugyanis szeretik az új különlegességek és változatosság élményét.
Miért fontos előre tervezni?
Néhány tavaly év végi felmérés szerint a tengerentúlon az étteremtulajdonosok 96 százaléka tapasztalt szállítási késést vagy készlethiányt a kulcsfontosságú élelmiszerek vagy italok tekintetében.
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy étteremtulajdonosként előrelátóak legyünk, és lehetőségeinkhez mérten kreatívan ugorjuk meg a lehetségesen felmerülő akadályokat.
Úgy, hogy ebből vendégeink a lehető legkevesebbet vegyék észre, és akár még érdekesnek és csábítónak is találják az új, időszakos kínálatunkat.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!