Az online marketing az elmúlt egy évben a vendéglátók számára fontosabb lett, mint korábban bármikor. A saját weboldal mellett egyre több étterem jelenik meg a közösségi platformokon, ahol az lehet igazán király, aki képes kreatív és vonzó tartalmakkal megnyerni a követőket.
Nem véletlen, hogy az egyik legnépszerűbb felület az Instagram, melyet világszerte több mint egymilliárd aktív felhasználó pörget naponta.
Most megmutatjuk, miért érdemes a te vállalkozásodnak is jelen lenni a felületen, és hogyan lehet az éttermet híres Instagram-szerte!
Mit tud az Instagram, amit más nem?
Az Instagram népszerű közösségi felület, amely fényképek és videók megosztására szolgál. A felhasználók követni tudják egymást, kinyilváníthatják tetszésüket, valamint kommentelhetnek a tartalmakhoz.
Talán mondanunk sem kell, hogy az Instagram egyik legnépszerűbb témakörének az ételfotók számítanak. Éppen ezért, ha online marketingstratégia kidolgozására kerül a sor, egyre több étterem dönt úgy, hogy a Facebook kommunikáció mellett belevág az Instagram használatába is, ezáltal szélesítve célközönségét.
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy ha már egy platformon jelen vannak, és ott jól működik a kommunikáció, miért kellene időt és energiát szánni egy újabb felület kezelésére. Nos, a válasz egyszerű.
Nagyobb közönséghez juthatsz el
A Facebook remek felületet kínál arra, hogy egy étterem lojális követőket szerezzen, azonban, ha csak erre a felületre koncentrálsz, sajnos lényegesen szűkülhet célközönséged azon része, akiket képes leszel elérni.
Az Instagram olyan felület, mely rendkívül népszerű a felhasználók körében, különösen a fiatalabb generáció berkein belül. Világszerte több mint egymilliárdan használják, nem véletlen tehát, hogy az itt közzétett képek átlagosan 23 százalékkal nagyobb aktivitást váltanak ki, mint a Facebookon megjelenő tartalmak, és 84 százalékkal népszerűbbek a Twitter posztoknál.
Ha tehát igazán aktív követőbázist szeretnél építeni, épp itt az idő arra, hogy létrehozd saját Instagram fiókodat!
A vizuális tartalom népszerűbb az Instagramon
Tudtad, hogy a vizuális információt agyunk 60.000-szer gyorsabban képes feldolgozni, mint a szöveges tartalmat? Ez azt jelenti, hogy egy egyetlen jól sikerült ételfotó sokkal hamarabb képes meggyőzni az embereket arról, hogy tőled rendeljék az ebédjüket, mint egy beható elemzés az ízek és az aromák tökéletes harmóniájáról.
Ha pedig a tökéletes ételfotóidat szeretnéd megmutatni célközönségednek, jobb felületet nem is találhatnál az Instagramnál, hiszen a platform épp a vizuális tatalom gyors és egyszerű megosztására jött létre.
Ahogy egy korábbi cikkünkben bemutattuk, az Instagram mellett a Google My Business profil is kiemelt fontosságú, hogyha fizikai vendéglátóegységet üzemeltetünk.
Ha szeretnéd vállalkozásod még érdekesebbé tenni, a képek mellett rövid videókat, látványos loop-okat is megoszthatsz, melyek tovább fokozzák a profilodra tévedő látogatók érdeklődését.
A pizzériák számára kihagyhatatlan
Tudta, hogy az Instagram felületén leggyakrabban posztolt étel nem más, mint a pizza? Naponta több ezer ínycsiklandó fotó kerül fel, melyet a #pizza hashtag használatával posztolnak a felhasználók.
Ez egy pizzéria számára hatalmas lehetőség, melyet érdemes kihasználni, és a saját, látványos fotók mellett érdemes a vendégeidet is arra bíztatnod, hogy lőjenek pár jó képet a tőled rendelt ebédről vagy vacsoráról és osszák meg azt követőikkel az Instán.
A lényeg, hogy a menü kívánatos legyen a szem számára, és posztodban a kreatív vizuális megoldások mellett a hashtageket is ügyesen alkalmazd!
A dobogón egyébként a sushi-nak és a különböző hamburgereknek is sikerült egy helyet kivívniuk maguknak, de egy jó minőségű fotó a felhasználók körében szinte bármilyen ételt képes népszerűvé tenni.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇