Míg korábban a közösségi oldalak elsősorban arra szolgáltak, hogy barátainkkal hatékonyan tarthassuk a kapcsolatot, addig mára a vállalkozások elengedhetetlen marketingeszközévé és tartalomgyártási gépezetévé váltak.
Ráadásul egy közösségi profil kiváló ügyfél-elkötelező eszköz is, amely segíti az éttermeket az online közösségépítésben. Ma már a közösségi oldalak nemcsak kiváló tartalomgyártó eszközök, hanem a közönségeddel való interaktív kommunikációra is kiválóak.
Például rengeteg külföldi már messengerben ír neked, hogyha asztalt szeretne foglalni és az étlappal kapcsolatos kérdéseit is (az e-mail helyett) itt fogja először feltenni. Majd figyeld meg 😉
Éppen ezért most hoztunk néhány tippet, melyek neked is segítenek abban, hogy érdekes és kreatív tartalmakat készíthess, ha úgy érzed, kifogytál volna az ötletekből.
Az értékes kontent jó kontent
Ki ne szeretne otthon is kipróbálni néhányat azok közül a finomságok közül, amelyeket megtalálhat az étlapodon? Ki ne szeretné, ha a város legjobb éttermei egy kicsit beavatnák titkaikba?
A főzési tippek és receptek megosztása közösségi felületeiden az egyik legjobb ötlet, hiszen értéket ad a követőknek.
Az Instagramon egy ételfotó mellé linkelj egy receptet vagy létrehozhatsz egy több fotóból álló bejegyzést, ahol a követők lépésről lépésre láthatják, hogyan készül egy fogás.
Esetleg tölts fel egy rövid videót szakácsodról a saját Yotube TV-re vagy az Instagram történeteid közé, mely bepillantást enged abba, hogyan zajlik az éttermi munka.
A felhasználók imádják az ilyen kreatív tartalmakat és biztos lehetsz benne, hogy élőben is ellátogatnak hozzád, már csak azért is, hogy receptjeid alapján készült, saját alkotásaikat összehasonlítsák majd az eredeti és hamisíthatatlan fogásokkal vendéglődben.
A legjobb tartalomgyártó a vendég
A felhasználók által létrehozott tartalom olyan kontent, amelyet nem te vagy marketingesed hozott létre, hanem vendégeid. Kiposztolnak Instájukra egy fotót vacsorájukról és megjelölik éttermed vagy akár írnak rólad egy hízelgő kritikát egy fórumon, esetleg saját blogjukon.
Míg korábban a közösségi oldalak elsősorban arra szolgáltak, hogy barátainkkal hatékonyan tarthassuk a kapcsolatot, addig mára a vállalkozások elengedhetetlen marketingeszközévé váltak.
Ráadásul egy közösségi profil kiváló ügyfél-elkötelező eszköz is, mely segíti az éttermeket az online közösségépítésben.
Éppen ezért most hoztunk néhány tippet, melyek neked is segítenek abban, hogy érdekes és kreatív tartalmakat készíthess, ha úgy érzed, kifogytál volna az ötletekből.
Állj ki amellett, ami fontos számodra és használd tartalomgyártásra
Az emberek sokkal szívesebben vállalnak közösséget olyan vállalkozásokkal, melyekről tudják, hogy nem csak egyetlen cél, a profit lebeg a szemük előtt.
Éppen ezért, ha éttermed amellett, hogy finom fogásokat is kínál, még valódi küldetéstudattal is rendelkezik, nagy sikereket érhet el, és akár nagyobb médiavisszhangot is kaphat.
Ennek okán fontos, hogy ne félj kiállni amellett, amiben hiszel. Támogasd a számodra szimpatikus civil szervezeteket és alapítványokat és vállalj velük közösséget.
A segítség érdekében pedig nyugodtan használd fel közösségi profiljaid, hiszen mi másra találták volna ki őket, ha nem közösségépítésre és közös célok megvalósítására?
Ne feledd, az emberek szeretnek kiállni jó ügyek mellett, legyen szó akár a beteg gyermekek támogatásáról, akár egy állatmenhely megsegítéséről.
Ha megmutatod azt, hogy éttermed nem csak egy brand, hanem valódi, szívvel-lélekkel dolgozó, segítőkész emberek állnak mögötte, egész biztos, hogy rengeteg potenciális vendég számára lesz szimpatikus.
Figyelj oda követőidre a tartalomgyártás során
Ha szeretnéd, hogy közösségi felületeid valóban a javadat szolgálják, ne feledkezz meg arról, hogy sem a Facebook, sem pedig az Instagram nem passzív, egyirányú csatorna.
Ha partnerként kezeled őket, nagyobb bizalommal fordulnak feléd, és egyszerűbben építhetsz olyan lojális követőbázist, akiknek nagy része vendégkörödet is gazdagítja majd.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇
One comment