Vendegeim_hu_blogcikk_munkaero

Néhány tipp a hatékony éttermi munkaerő toborzására

Posted by

Az elmúlt két év a koronavírus-járványnak köszönhetően meglehetősen megviselte a vendéglátószektort.

Rengeteg étterem bezárásához vezetett, és ahhoz is, hogy a képzett munkaerő más jellegű munka után nézzen. Ennek következtében sajnos a vendéglátósokat komoly munkaerőhiány sújtja, amivel nem egyszerű megbirkózni.

Most mutatunk azonban néhány olyan megoldást, melyek segíthetnek abban, hogy a toborzás hatékonyabb legyen, és válságosabb időkben se kelljen az igazán jó munkaerő hiánya miatt aggódnunk.

A munkaerő hatékony megtartása szempontjából a pénz nem minden

Sokan úgy gondolják, hogy a magasabb bérezés hatékony megoldás lehet abban az esetben, ha a munkaerőhiány esetén keresnek igazi szakembereket a konyhára vagy a kiszolgálás területére.

Aztán meglepődnek akkor, mikor a relatíve jó fizetés sem csábítja az embereket. De mi lehet ennek az oka?

Természetesen fontos, hogy a dolgozók munkáját megbecsüld, és ezért olyan fizetést kínálj, ami a piacon megállja a helyét, ez azonban önmagában még nem minden.

Fontos, hogy más téren is olyan dolgokat biztosíts, amiket a konkurencia nem tud megadni.

Ilyenek például a tökéletes munkakörülmények, az emberi időbeosztás, a munkafolyamatok felgyorsítására és hatékonyabbá tételére szolgáló, modern megoldások.

Vendegeim_hu_blogcikk_munkaero
Kollégáid továbbképzése egy garantáltan megtérülő befektetés.
(Feltéve, ha meg tudod tartani őket.)

Illetve az egyéb, nem anyagi előnyök, melyek akkor is a Te malmodra hajthatják a vizet a munkaerő szempontjából, ha némileg alacsonyabb béreket tudsz biztosítani, a konkurens vendéglátóipari egységeknél.

Biztosítsd, hogy a dolgozók tanulhassanak

Azok számára, akik a vendéglátásban dolgoznak, rendkívül sokat jelent a tapasztalat.

Minél többet tanulhat valaki egy adott helyen, annál értékesebb lesz a munkája, éppen ezért a szakácsok és a pincérek is szívesebben dolgoznak olyan helyen, ami biztosítja a tanulás, fejlődés, továbbképzés lehetőségét.

Éppen ezért fontos, hogy nagy hangsúlyt fektess Te is az oktatásra.

Ha a dolgozók a konyhádon új trükköket tanulhatnak, esetleg egy konkrét tanfolyamra, hivatalos továbbképzésre is elküldöd őket, akkor már alapvetően értékesebb lesz számukra a munka.

Szívesebben fognak nálad dolgozni, mint egy olyan helyen, ami nem kínál számukra semmiféle fejlődési és továbblépési lehetőséget.

Vond be a dolgozókat is a toborzásba

a legtöbb multinacionális cégnél már egyáltalán nem számít új dolognak az, hogy a már meglévő dolgozókat is bevonják a toborzása.

Ha sikerül egy új dolgozót hozniuk a céghez, abban az esetben bizonyos fokú jutalomban részesülnek.

Ez remek megoldás lehet, hiszen, ha valakit egy olyan, belsős dolgozód szervez be, aki már egy ideje a csapatod része, nagyobb eséllyel találhatsz megbízható munkaerőt, mintha csak az utcáról betérő jelentkezők közül válogatnál.

Egyrészt azért, mert senki sem szeretné, ha az általa hozott ismerős szégyent hozna a fejére, másrészt pedig azért, mert az aktív dolgozóid lehetséges, hogy kiterjedt kapcsolati hálózattal rendelkeznek a szakma terén.

Éppen ezért jó megoldás lehet, hogyha a munkavállalóidat arra motiválod, hogy ha ismernek egy munkakereső vendéglátóst, akiről úgy gondolják, hogy a csapat értékes része lenne, ne tartsák ezt magukban.

Ha a toborzás sikeres, abban az esetben akár anyagilag, akár egyéb módon, például extra szabadnappal is jutalmazhatod őket.

Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük