Az elmúlt két év a koronavírus-járványnak köszönhetően meglehetősen megviselte a vendéglátószektort.
Rengeteg étterem bezárásához vezetett, és ahhoz is, hogy a képzett munkaerő más jellegű munka után nézzen. Ennek következtében sajnos a vendéglátósokat komoly munkaerőhiány sújtja, amivel nem egyszerű megbirkózni.
Most mutatunk azonban néhány olyan megoldást, melyek segíthetnek abban, hogy a toborzás hatékonyabb legyen, és válságosabb időkben se kelljen az igazán jó munkaerő hiánya miatt aggódnunk.
A munkaerő hatékony megtartása szempontjából a pénz nem minden
Sokan úgy gondolják, hogy a magasabb bérezés hatékony megoldás lehet abban az esetben, ha a munkaerőhiány esetén keresnek igazi szakembereket a konyhára vagy a kiszolgálás területére.
Aztán meglepődnek akkor, mikor a relatíve jó fizetés sem csábítja az embereket. De mi lehet ennek az oka?
Fontos, hogy más téren is olyan dolgokat biztosíts, amiket a konkurencia nem tud megadni.
Ilyenek például a tökéletes munkakörülmények, az emberi időbeosztás, a munkafolyamatok felgyorsítására és hatékonyabbá tételére szolgáló, modern megoldások.
Illetve az egyéb, nem anyagi előnyök, melyek akkor is a Te malmodra hajthatják a vizet a munkaerő szempontjából, ha némileg alacsonyabb béreket tudsz biztosítani, a konkurens vendéglátóipari egységeknél.
Biztosítsd, hogy a dolgozók tanulhassanak
Azok számára, akik a vendéglátásban dolgoznak, rendkívül sokat jelent a tapasztalat.
Minél többet tanulhat valaki egy adott helyen, annál értékesebb lesz a munkája, éppen ezért a szakácsok és a pincérek is szívesebben dolgoznak olyan helyen, ami biztosítja a tanulás, fejlődés, továbbképzés lehetőségét.
Ha a dolgozók a konyhádon új trükköket tanulhatnak, esetleg egy konkrét tanfolyamra, hivatalos továbbképzésre is elküldöd őket, akkor már alapvetően értékesebb lesz számukra a munka.
Szívesebben fognak nálad dolgozni, mint egy olyan helyen, ami nem kínál számukra semmiféle fejlődési és továbblépési lehetőséget.
Vond be a dolgozókat is a toborzásba
a legtöbb multinacionális cégnél már egyáltalán nem számít új dolognak az, hogy a már meglévő dolgozókat is bevonják a toborzása.
Ha sikerül egy új dolgozót hozniuk a céghez, abban az esetben bizonyos fokú jutalomban részesülnek.
Egyrészt azért, mert senki sem szeretné, ha az általa hozott ismerős szégyent hozna a fejére, másrészt pedig azért, mert az aktív dolgozóid lehetséges, hogy kiterjedt kapcsolati hálózattal rendelkeznek a szakma terén.
Éppen ezért jó megoldás lehet, hogyha a munkavállalóidat arra motiválod, hogy ha ismernek egy munkakereső vendéglátóst, akiről úgy gondolják, hogy a csapat értékes része lenne, ne tartsák ezt magukban.
Ha a toborzás sikeres, abban az esetben akár anyagilag, akár egyéb módon, például extra szabadnappal is jutalmazhatod őket.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇