Rengetegszer halljuk, hogy egy étterem akkor lehet igazán sikeres, ha már nyitás előtt letisztult elképzeléssel rendelkezünk azt illetően, kiknek is szeretnénk főzni valójában.
Ez pontosabban azt jelenti, hogy egyértelműen meg kell határoznunk, hogy milyen célközönség számára szeretnénk leginkább kinyitni a kapukat és kiket tervezünk nagy számban meginvitálni.
De miért annyira fontos, hogy megszólítsunk egy bizonyos réteget? Miért ne lehetne a célunk az, hogy mindenki számára szimpatikus étlapot állítsunk össze?
Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány érvet amellett, miért lehet egyenes út a siker felé az, ha vendéglőd egy jól körülhatárolt bázis ízlését és igényeit igyekszik kiszolgálni.
Egyre népszerűbbek a marginális táplálkozási szokások
Ha te is figyelemmel kíséred a gasztro-világot érintő trendeket, akkor tudhatod, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az olyan táplálkozási szokások, melyeket régebben különlegesnek vagy épp „szélsőségesnek” tartottak.
Néhány évtizeddel korábban lényegesen kevesebb vegetáriánussal és vegánnal találkozhattunk, de azok száma is alacsonyabb volt, akik ételallergiájuk miatt bizonyos ételeket nem fogyaszthatnak.
Éppen ezért mára az az elképzelés, hogy egy étteremben mindenki számára főzzünk, kezd egyre ódivatúbbá, sőt, lehetetlenebbé válni. Az új idők új igényeihez igazodva érdemes egy olyan célközönséget találnod, melynek igényeit étlapoddal hatékonyan tudod kiszolgálni.
Ez ugyanis lehetséges, hogy eleinte kevesebb vendéget vonz, azonban biztos lehetsz abban, hogy sokkal több lesz köztük idővel a lojális, visszatérő kuncsaft.
A vegánok vagy a gluténérzékenyek is sokkal szívesebben étkeznek ugyanis olyan vendéglőkben, ahol kifejezetten a számukra készült fogások kaphatók, hiszen így tudják, hogy nem csak a minőségben, de az ételek elkészítési módjában és a felhasznált alapanyagokban is megbízhatnak.
Egyre fontosabb a jó minőségű alapanyag a célközönséged számára
Nem csak azok száma növekedett meg az elmúlt években jelentősen, akik valamilyen táplálkozási szokást vagy trendet követnek.
Egyre több olyan, tudatos fogyasztóval találkozhatunk, akik számára rendkívül fontos az, hogy milyen minőségű, milyen származású alapanyagból készült ételt fogyasztanak.
Egyre nagyobb sikernek örvendenek például az organikus és bio alapanyagokkal dolgozó vendéglők, és egyre többen keresik fel azokat a vállalkozásokat, akik helyi termelők helyi alapanyagaiból készítenek finom ételeket.
Ez szintén egy olyan célcsoport, akik nem fognak bárhová betérni ebédelni, és akár a magasabb árak mellett is kitartanak egy vendéglő mellett abban az esetben, ha az tökéletes minőségű ételeket kínál.
Éppen ezért fontos eldöntened azt, hogy a célod a gyors és egyszerű haszonszerzés, vagy pedig a lojális vendégek megszerzése és hosszú távon is jövedelmező presztízs kiépítése.
Egyre több a kíváncsi vendég
A globalizáció egyik pozitív hatása, hogy az emberek egyre inkább nyitottak a különböző nemzetek konyhái iránt és szeretnének egyre több, különleges fogást kipróbálni.
Az elmúlt évtizedekben rengeteg vendéglős próbált már meg belevágni abba, hogy különleges, nemzetközi éttermet nyisson, azonban sokan elhibáztak egy apróságot. Ez nem más, mint hogy egyetlen vendéglő kínálatában több nemzet konyháját is próbálták egyesíteni, amelynek a végeredménye egyfajta kulináris-kuturális káosz lett.
Újragondolt ételek kevésbé autentikus alapanyagokból, melyekről egy hazánkba tévedő külföldi talán meg sem mondaná, hogy köze van az eredeti, nemzeti konyhából átemelt fogásokhoz.
Egy ilyen próbálkozás akkor lehet hosszú távon is sikeres, ha a spórolás és az újragondolt, nemzetközi ízek helyett sokkal inkább célközönséged igényeit tartod szem előtt, és arra koncentrálsz, hogy minden esetben kielégítsd ezeket és megfelelj az irányodban támasztott elvárásoknak.
Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇