Vendegeim_hu_blogcikk_uzleti_terv

4 feladat, ami egy étterem üzleti tervében nélkülözhetetlen

Posted by

Egy új vállalkozás alapjait letenni nem egyszerű feladat. A siker ugyanis nem csak jelentős összegű tőkét, de komoly tervezést is igényel. Nincs ez másképp a vendéglátóipari egységek esetében sem, sőt! Ebben is szeretnénk olvasóink és megbízóink segítségére lenni az ügyben, hogy üzleti terv írásakor milyen sarokpontokra érdemes figyelniük.

Egy étterem felépítése olyan feladat, mely biztos alapokat igényel, így nagy figyelmet kell fektetni arra, hogyan is állunk neki koncepciónk megvalósításának. Ami pedig nemcsak, hogyha komoly energiákat emészt fel, de egy esetleges mellécélzásnál nagyon súlyos millióktól is búcsút vehetünk.

Éppen ezért most hoztunk 4 olyan alapvető információt, mely egyetlen üzleti tervből sem hiányozhat abban az esetben, ha azt szeretnéd, hogy a te vállalkozásod is sikeres legyen.

Letisztult koncepció

Az országban több ezer étterem működik, így nem egyszerű kitűnni a konkurencia tengeréből. Mit gondolsz? Mi az, ami a tiédnek segít kiemelkedni ebből a hatalmas áradatból? Mi az, amitől a te vállalkozásod igazán különleges lesz? Hogyha ezekre a kérdésekre egyértelmű választ tudsz adni, akkor bizony nagyon is javasoljuk, hogy folytasd az olvasást.

A sikeres üzleti terv egyik alapvető pillére az erős koncepció, mely megmutatja azt, hogy elképzelt vállalkozásodban van fantázia. Értéket képvisel, éppen ezért a megvalósításba érdemes pénzt és energiát fektetni.

A koncepciónak éppen ezért minden fontos részletet tartalmaznia kell. Ki kell térnie az általad tervezett szolgáltatásokra, a fizikai megvalósításra és arra, hogy milyen célközönséget szeretnél megszólítani. Mik a hosszú távú célok, és mi az a küldetés, mely épp a te éttermedet teszi annyi másik vendéglátó egység közt kiemelkedővé.

Piacelemzés

A piacelemzés az üzleti terv másik fontos alappillére. Célja, hogy alaposan megvizsgálja azt az üzleti szférát, melyben vállalkozóként tevékenykedni szeretnél. Van-e még helye egy újabb étteremnek abban az utcában, ahova nyitni tervezel, van-e még további turisztikai erő a környékben és milyen egyéb helyi vendégekre számíthatsz.

Itt már konkrét számokkal kell bizonyítanod azt, hogy helyed van a versenytársak közt, hiszen az általad tervezett üzlet képes betölteni egy piaci rést és vonzó alternatívát kínál a megcélzott fogyasztói közeg számára.

Vendegeim_hu_blogcikk_uzleti_terv
Az üzleti terv során meghatározzuk azt is, hogy milyen pénzügyi háttérrel fogjuk elérni a kívánt célt

A piacelemzésnek olyan, fontos információkat kell tartalmaznia, mint az iparági háttéradatok, a célközönség demográfiai behatárolása, a piaci részesedésben rejlő potenciál, illetve a szolgáltatások tervezett árazása és a tervezett árak versenytársakkal történő összehasonlítása.

Anyagi kérdések

A befektetők mielőtt belevágnának egy üzletbe, minden esetben megfogják vizsgálni az adott vállalkozó pénzügyi kompetenciáit. Ez rendkívül fontos pontja az üzleti tervnek, hiszen sokszor egy jó ötlet megvalósulása az anyagiakon áll vagy bukik.

Éppen ezért lényeges, hogy a reális becslések szerepeljenek az adott dokumentumban, melyek rövidebb és hosszabb távon ténylegesen megvalósíthatók.

Annak érdekében, hogy semmilyen szempontból ne legyen probléma, ennek a pontnak a megírása során érdemes együtt dolgoznod egy jó könyvelővel.

Üzleti előzmények

Akadnak olyan befektetők, akik tudni szeretnék azt, elsősorban mi ösztönöz egy étterem megnyitására, és milyen szakmai tapasztalattal rendelkezel, ami megalapozza azt, hogy alkalmas vagy erre a feladatra. Kíváncsiak a motivációidra és arra, hogy milyen akadályokon vagy képes áttörni a siker érdekében.

Éppen ezért fontos, hogy ne csak az elképzelés mögötti elhatározást mutasd meg, de azt is, hogy miért te és az általad vezetett szakmai csapat a legalkalmasabb arra, hogy megvalósítsa az előtte álló feladatot.

Mutasd meg azt, hogy megbízható vagy és hogy az általad felvázolt tervek nem csupán üres szavak. Hogy tapasztalatodnak és képességeidnek köszönhetően képes vagy egy ilyen, nagy volumenű tervet valóban sikerre vinni.

Ha mindezeket a tanácsokat megfogadod, biztos lehetsz abban, hogy a befektetők érdeklődéssel tekintenek majd üzleti tervedre és jóval nagyobb eséllyel találsz majd olyan vállalkozó szellemű támogatókat, akik segítenek neked abban, hogy álmaid megvalósulhassanak.


Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy te mit gondolsz a témáról.
Ha más az álláspontod vagy egyetértesz blogcikkünkkel (vagy csak simán leírnád a véleményed),
akkor megköszönnénk, ha az alábbi blokkban te is hozzászólnál!👇

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük